آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت؛

بزنگاه مهم بازار ارز / رقابت دلار و سکه با اخبار برجام

کدخبر: ۴۵۷۷۵۴
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلای امروز 6 آذر 1400 شاهد رقابت دلار ، سکه و درهم با اخبار برجام بود.
بزنگاه مهم بازار ارز / رقابت دلار و سکه با اخبار برجام

به گزارش  اقتصادنیوز  ، امروز یکشنبه با  نزدیک شدن قطار  نرخ ارز  و طلا به ایستگاه  برجام  ،  بازار ارز  شاهد رقابت  قیمت دلار  ،  قیمت سکه  ،  قیمت طلا  و  قیمت درهم  بود. 

قیمت دلار  آمریکا در ابتدای معاملات نقدی امروز یکشنبه 6 آذر 1400 با 29 هزار و 80 تومان آغاز به کار کرد و در ادامه معاملات امروز در ساعت 18:13  دقیقه به وقت تهران بروی 29 هزار و 440 تومان قرار گرفت. 

قیمت درهم پشت مرز 8 هزار تومان

قیمت درهم امروز سرنوشتی مشابه  قیمت دلار  داشت.  قیمت درهم  در شروع معاملات امروز نسبت به روز گذشته 20 تومان بالا رفت و با 7 هزار و970 تومان خرید و فروش شد. درهم در ادامه روز بار دیگر برای رسیدن به کانال 8 هزار تومان تلاش کرد اما از رسیدن به آن باز ماند.  قیمت درهم  در ساعت 17:00 به وقت تهران بر روی 7 هزار و 990 تومان ایستاد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29 هزارو 347 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار 93 تومان پایین تر بود.  

دلار ،  قیمت سکه  را بالا کشید

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود اما قیمت اونس طلا در روز شنبه با ۱۷۹۲  دلار معامله شد.  قیمت طلا  در بازار داخلی ایران امروز  همزمان با افزایش قیمت دلار  5 هزار و 300  تومان بالا رفت. قیمت این فلز زرد رنگ امروز با 1 میلیون و 258 هزار و 400 تومان رسید. قیمت سکه نیز امروز 10 هزار تومان بالا رفت و با 12 میلیون و 595 هزار تومان خرید و فروش شد. با احتساب قیمت 29 هزار 440 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 420 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 1.41 درصد به دست می‌آمد. 

وقت حساس در بازار ارز

فردا  بزنگاه مهم  برای نرخ ارز و قیمت طلا در ایران است.کشورهای طرف حساب برجام فردا گرد هم جمع می شوند تا بار دیگر درباره برجام به گفتگو بپردازند. در بازار ارز تهران هم همه نگاه ها به وین دوخته شده است. 

رئیس تیم مذاکره ایران درباره برجام گفت:هدف اول مذاکرات باید حذف کامل و قابل‌راستی‌آزمایی تحریم‌های ایران و هدف دوم باید تسهیل حقوق ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش هسته‌ای باشد. غرب به دنبال اجرای توافق نیست و تنها می‌خواهد از ایران امتیاز بگیرد. از نظر ما، اشتباهات گذشته نباید تکرار شود. مردم ایران به برجام اعتماد ندارند. غرب باید برای هرگونه نقض تعهدات برجامی تاوان دهد. ایران هیچ‌گاه تسلیم تهدید نظامی و تحریم و فشار نمی‌شود.

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته احتمال رسیدن به توافق وجود دارد و نهایت تلاش برای تکمیل موفق مذاکرات رفع تحریم‌های ایران ضروری است.«میخائیل اولیانوف» گفت: نگرش‌ها مثبت‌ است، به این معنا که باید تمام تلاش را برای تکمیل موفقیت‌آمیز این مذاکرات انجام داد، زیرا جایگزین از بد تا بسیار بد متغیر است. من مشتاقم آن‌چه را که شرکای ایرانی ما با آن به دور هفتم مذاکرات آمده‌اند، بشنوم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید