رصد بازار خودروهای داخلی؛

کورس ایران خودرو و دلار در بازار + جدول

کدخبر: ۴۵۷۷۷۸
اقتصادنیوز: ​تداوم افزایش قیمت دلار در بازار موجب شد تا امروز 7 آذر 1400 شاهد یکه‌تازی محصولات ایران خودرو در بازار باشیم. بطوریکه برخی از محصولات ایران خودرو رشد 1 تا 2 میلیون تومانی داشتند و برخی دیگر بدون تغییر در بازار قیمت خوردند.
کورس ایران خودرو  و دلار در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو، افزایش قیمت دلار، نامشخص بودن روش قیمت گذاری خودرو ، بلاتکلیفی برجام از جمله عواملی هستند که فعالان بازار معتقدند سردرگمی بازار خودرو را به همراه داشته و موجب شده تا بازار به روند افزایش قیمت خود ادامه دهد.

 افزاش قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خودروه که خرید و فروش چندانی در بازار نمی شود و  در حال حاضر فروشندگان به امید افزایش قیمت، اقدام به فروش نمی کنند و از سوی دیگر خریداران نیز به امید کاهش قیمت تمایلی برای خرید از خود نشان نمی دهند. این عوامل موجب شده تا بازار در سردگمی هر روز شکل خاصی به خود گیرد و یک روز به سمت افزایشی شدن حرکت کند و روز دیگر آرام گیرد.

وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7 » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت محصولات ایران رشد 1 تا 2 میلیون تومان در بازار داشتند. براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز می توان گفت امروز خانواده پژو در بازار افزاش یک میلیونی قیمت داشتند. رصد بازار نشان دهنده آن است که «پژو 206 تیپ 2» امروز با رشد یک  میلیونی در بازار به 262 میلیون تومان رسید و «پژو 206 صندوقدار» هم با افزایش یک میلیونی در بازار 300 میلیونی شد.  از سوی دیگر امروز «پژو 206 تیپ 5» هم امروز با  304 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. 

همچنین با نگاهی به بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX با موتورEF7» بدون تغییر قیمت در بازار 279 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «سورن پلاس» هم با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار 322 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

در میان خانواده دنا هم امروز «دنا معمولی» بدون تغییر در بازار و با قیمت 340 میلیون تومان قیمت گذاری شد.  «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار    476 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «رانا پلاس» هم رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشت و با قیمت 289 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

ایران 7

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید