گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

تعادل در بورس تهران/ تردید حقیقی‌ها

کدخبر: ۴۵۷۷۳۷
اقتصادنیوز: معاملات امروز 7 آذر 1400 بورس تهران در چالشی متعادل قرار داشت و این در حالی بود که ارزش معاملات خُرد به پایین ترین سطح در 6 ماه اخیر رسید.
تعادل در بورس تهران/ تردید حقیقی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام امروز در شرایط متعادلی دنبال شد، به طوریکه وزنه عرضه و تقاضا در یک شرایط تقریبا برابری قرار داشت. با این اوصاف شاخص کل بورس با افزایش 1.3 هزار واحدی (معادل 0.1 درصد) در نقطه 1.368 ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 1.8 هزار واحدی (معادل 0.5 درصد) در نقطه 375 هزار واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام 4.9 هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد، 3.3 هزار میلیارد تومان برآورد شد که نسبت به 6 ماه اخیر در پایین ترین سطح قرار گرفت. تراز پول حقیقی ها هم متفاوت دنبال شد؛ در معاملات امروز 285.4 میلیارد تومان پول حقیقی ها از سهام خارج شد و 98.8 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد شد.

بیشترین ورود پول حقیقی ها در معاملات امروز متعلق به میدکو با 17 میلیارد تومان بود. بپاس با 13.3 میلیارد تومان، شستا با 12.2 میلیارد تومان، تپکو با 11.3 میلیارد تومان و فسبزوار با 11.1 میلیارد تومان در صدر لیست خروجی پول حقیقی ها قرار داشت. برخلاف دیروز که بازار یکسره قرمزپوش بود، امروز حقیقی ها در نماد پارس با 11 میلیارد تومان بیشترین پول را وارد بازار کردند. شفن با 9.7 میلیارد تومان و توسن با 8.4 میلیارد تومان نیز با بیشترین ورودی پول حقیقی ها همراه شد.

حقوقی ها هم البته در استراتژی هایشان پترول، شتران، شستا، ولساپا و وپارس را در موقعیت خرید و حق تقدم برخی از شرکتها را در موقعیت فروش قرار دادند.

البته سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان دنبال شد؛ به طوریکه سرانه خرید حقیقی ها 12.3 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 13.8 میلیارد تومان برآورد شد.ارزش اولیه صف های خرید هم 420.6 میلیارد تومان دنبال شد که در پایان به 235.6 میلیارد تومان نزول پیدا کرد. ارزش اولیه صف های فروش نیز 312 میلیارد تومان بود که در پایان معاملات به 455.7 میلیارد تومان رسید.

کدام نمادها بیشترین بازدهی داشتند؟

بیشترین بازدهی در معاملات بورس برای وسینا با4.93 درصد و پارس با 4.9 درصد است. در فرابورس هم حسیر با 5 درصد بیشترین بازدهی را به ثبت رساند. همچنین بیشترین کاهش قیمت در معاملات بورس نیز برای کماسه با 4.85 درصد بود. در فرابورس هم زنگان با 4.96 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.

بیشترین حجم معاملات در بورس هم امروز برای بانکی ها (وبملت) و خودرویی ها (خبهمنف خسگتر و خمحور) بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای ومعادن، فارس، شیراز، شپدیس و میدکو بود که بیشترین تاثیر را ممانعت از افزایش بیشتر شاخص ایجاد کردند. بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم در نمادهای کرمان، ذوب و سمگا دنبال شد. بیشترین کاهش ارزش بازار نیز برای بپاس، غصینو، مارون، فجهان و شراز بود. بیشترین نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز برای خمحور با 32.3 درصد بود.

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید