نمادهای تأثیرگذار بر شاخص بازار سهام امروز

سقوط ارزش معاملات در بورس /شستا صدرنشین شد

کدخبر: ۴۵۷۷۱۲
اقتصادنیوز: امروز یکشنبه 7 آذر ماه، ارزش معاملات در بازار سهام سقوط کرد و به کمترین میزان در 6 ماه اخیر رسید. به نظر می‌رسد استراتژی معامله‌گران صبر و انتظار است.
سقوط ارزش معاملات در بورس /شستا صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته هزار و 314 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 368 هزار واحد رسید. اما شاخص هم وزن افت کرد و با کاهش هزار و 855 واحدی در سطح 375 هزار و 39 واحدی ایستاد.

 همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 132 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 493 واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «ومعادن»، «فارس» و «شیراز» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «پارس»، «شستا» و «وغدیر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «غصینو» و «مارون» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «زاگرس» و «آریا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و انرژی3 و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فجهان و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

تداوم افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 10 درصدی به رقم 4 هزار و 994 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 409 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

دستور مهم رهبری درباره حکم ارزی/در اکوایران ببینید:

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و به کمترین رقم در 6 هفته اخیر رسید. ارزش معاملات خرد با کاهش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 398 میلیارد تومان رسید که 68 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید