گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

عقبگرد بورس تهران/ همه چیز ناگهان عوض شد

کدخبر: ۴۵۷۵۰۳
اقتصادنیوز: امروز 6 آذر 1400 معاملات بازار سهام ناامیدوارانه دوباره با یک عقب گرد مواجه شد و کار خریداران را برای روزهای آینده سخت تر کرد.
عقبگرد بورس تهران/ همه چیز ناگهان عوض شد

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در روز نخست هفته جاری در همان ساعات اولیه ناشی از فشار سمت عرضه، با کاهش 27 هزار واحدی معادل 1.97 درصد در نقطه 1.366 میلیون واحد ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 65 هزار واحدی (معادل 1.72 درصد) در نقطه 376.8 هزار واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات 6.8 هزار واحد و ارزش معاملات خُرد سهام هم با 3.7 هزار میلیارد تومان روبه رو شد که کمترین رقم در نزدیک یک ماه اخیر بود. تراز پول حقیقی ها برای بازار سهام منفی و برای صندوق های درآمد ثبات مثبت شد؛ بدین ترتیب 563.4 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج و 28.5 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد شد. هر چه حقوقی ها در هفته گذشته به بازار سهام وارد شده بودند، در روز شنبه همه را از بازار خارج کردند، تا تنها مولفه اثرگذار و مثبت بازار تغییر وضعیت دهد.

سرانه معامله حقیقی ها به نفع فروشندگان جابه جا شد؛ بدین ترتیب سرانه معامله حقیقی ها 12.2 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها نیز 18.2 میلیارد تومان شد.

همچنین ارزش اولیه صف های خرید در حالی 612.5 میلیارد تومان بود که در پایان معاملات به یکباره به 79.2 میلیارد تومان نزول کرد. این وضعیت سقوط ارزش صف های خرید در بازار طی چند ماه اخیر شاید برای اولین بار است که رقم میخورد و البته نشان از افزایش تردیدهای خریداران برای حضور پایدار در بازار دارد. تعداد نمادهای دارای صف فروش نزدیک 7 برابر صف خرید بود.

ارزش اولیه صف های فروش هم از 404.2 میلیارد تومان به 719.2 میلیارد تومان رسید تا نشان دهد بازار بیشتر در موقعیت فروش قرار دارد تا خرید.

بیشترین خروج پول حقیقی ها از بازار سهام برای شستا با 30.1 میلیارد تومان بود. همچنین سرو با 20.8 میلیارد تومان، فسبزوار با 20.6 میلیارد تومان،  سمگا با 18.2 میلیارد تومان و آپ با 17.9 میلیارد تومان در صف بیشترین خروج پول حقیقی ها قرار داشتند. در معاملات امروز که بازار سراسر منفی بود و ارزش صف های خرید هم به پایین ترین سطح خود در چند ماه اخیر رسید، تنها 13.2 میلیارد تومان پول حقیقی ها به بورس وارد شد.

حقوقی ها در موقعیت های خرید ملت، شستا، شبندر و دو نماد بانکی (وپارس و وبملت) را به سبد خرید خود اضافه کردند و در موقعیت های فروش وساپا را ار سبد خود خارج کردند.

نمادهایی با بیشترین بازدهی

بیشترین بازدهی در بورس برای دو نماد لابسا با 4.99 درصد و خمحور با 4.98 درصد بود. بیشترین بازدهی در فرابورس هم برای افرا با 4.79 درصد بود. کپرور و توسن هم با 4.5 درصد بیشترین بازدهی را در فرابورس به ثبت رساندند. بیشترین کاهش قیمت در بورس هم برای سنیر با 4.96 درصد و دو نماد وتوکا و کاذر با 4.95 درصد بود. کاسپین با 5 درصد بیشترین زیان را در فرابورس به ثبت رساند. البته شاوان و اتکای نیز با بیشترین کاهش قیمت روبه رو بودند.

بیشترین حجم معاملات هم برای دو نماد خبهمن و خگستر و پترول و وبملت بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای برخی از شاخص سازها همچون فولاد، فارس، شستا، پارس و وغدیر که بیشترین اثر را در کاهش شاخص کل داشتند، بود.بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم برای کرمان، ذوب، سمگا و فجهان بود. بیشترین کاهش ارزش هم برای بپاس، آریا، زاگرس و شگویا بود که البته بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس داشتند. بیشترین نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز برای نماد حگردش با 7.7 درصد، توسن با 7.5 درصد و کساپا با 7.1 درصد بود.

 

  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید