ارزش معاملات خرد در کف یک ماهه؛

ثبت بزرگترین سقوط بورس در یک ماه اخیر

کدخبر: ۴۵۷۴۲۶
اقتصادنیوز: در روز شنبه 6 آذر ماه، شاخص کل بورس تهران بیش از 27 هزار واحد ریزش کرد که سنگین ترین سقوط در 4 هفته اخیر است.
ثبت بزرگترین سقوط بورس در یک ماه اخیر

به گزارش اقتصادنیوز، در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز چهارشنبه 27 هزار و 441 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 366 هزار واحد رسید. این بیشترین ریزش شاخص در یک ماه اخیر است. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 6 هزار و 586 واحدی در سطح 376 هزار و 884 واحدی ایستاد.

پایان جمعه سیاه ارزهای دیجیتال؟

 همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 341 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 625 واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «بورس»، «انرژی3» و «کالا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «توسن» و «کپرور» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و شستا و بورس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فجهان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 57درصدی به رقم 5 هزار و 565 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 598 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و به کمترین رقم در 4 هفته اخیر رسید. ارزش معاملات خرد با کاهش 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 797 میلیارد تومان رسید که 68 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید