شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرغ

مخبر چگونه مشکل صف‌های طولانی توزیع مرغ را حل کرد؟

کدخبر: 455902
مدتی است که محمد مخبر، معاون اول رییس‌جمهوری، بر تنظیم بازار تمرکز کرده و با شناسایی خلأها و گلوگاه‌ها در تلاش است تا حلقه‌های مفقوده و کاستی‌ها را از میان بردارد تا چرخه عرضه و تقاضا در مدار صحیح خود قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون اول رئیس‌جمهوری بر این باور است تا وقتی میان عرضه و تقاضا تناسب برقرار نشود، بازار رنگ آرامش و ثبات را به خود نخواهد دید.

تا همین چندی پیش بود که در تعطیلات پایان هفته کشتار مرغ انجام نمی‌شد و همین امر سبب شده بود که روزهای جمعه مرغ گرم در میادین میوه و تره‌بار توزیع نشود و به تبع آن مردمی که معمولا خرید مایحتاج خانوار را در ایام پایانی هفته انجام می‌دادند از کمبود مرغ گلایه داشتند؛ ضمن آن که همین کمبود، عاملی برای افزایش قیمت مرغ بود. حالا مدتی است که محمد مخبر، معاون اول رییس‌جمهوری، بر تنظیم بازار تمرکز کرده و با شناسایی خلأها و گلوگاه‌ها در تلاش است تا حلقه‌های مفقوده و کاستی‌ها را از میان بردارد تا چرخه عرضه و تقاضا در مدار صحیح خود قرار گیرد. مخبر بر این باور است تا وقتی میان عرضه و تقاضا تناسب برقرار نشود، بازار رنگ آرامش و ثبات را به خود نخواهد دید.

همین باعث شد تا در یکی از جلسات ستاد تنظیم بازار که به موضوع کمبود و گرانی مرغ مربوط بود، مخبر که کوله‌باری از تجربه را در عرصه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی به همراه دارد، دست بر موضوعی گذاشت که نقص و اشکالی اساسی در توزیع مرغ روزهای جمعه بود. این که روزهای جمعه مرغ به بازار تزریق نشود از نظر او قابل قبول نبود؛ چرا که بسیاری از مردم خریدهای اصلی را روز جمعه انجام می‌دهند و از آن گذشته، خانواده‌هایی که روز جمعه با مهمان غیرمنتظره روبه‌رو می‌شدند، این کمبود را به‌شدت احساس می‌کردند.

مخبر معتقد بود که هیچ توجیهی برای عدم کشتار مرغ شب جمعه وجود ندارد و این یک اشکال اساسی در چرخه توزیع است که اثرگذاری آن حتی توزیع در روزهای دیگر هفته را نیز با نقص مواجه می‌کند. این بود که از وزیر جهاد کشاورزی خواست فورا این موضوع مرتفع شود و روزهای تعطیل نیز کشتارگاه‌ها فعال باشند.

امروز که چند هفته‌ای از این تصمیم می‌گذرد، کشتار برای روز جمعه هم به شکل منظم انجام می‌شود و با همین تصمیم به ظاهر ساده بازار توزیع مرغ گرم در روزهای تعطیل آرام گرفته و در کنار آن با واردات و توزیع گسترده مرغ منجمد باکیفیت، دیگر خبری از صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ نیست. اتفاقی ناخوشایند که بارها در دولت قبل دستمایه شد تا با انتشار تصاویر صف‌های طولانی خرید مرغ، برخی اهداف خود را دنبال کنند.

باید بپذیریم که مشکلات هیچگاه تمام نمی‌شوند اما اگر مسئولین دلسوز باشند و اگر تدبیر و مدیریت چاشنی کار شود، اشکال و ایرادات قابل حل هستند.