گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

خریداران قافیه را باختند/ سقوط شاخص بورس تهران

کدخبر: ۴۵۵۸۷۹
اقتصادنیوز: خریداران از همان ابتدای معاملات امروز 29 آبان 1400 قافیه را باخته بودند و فروشندگان شاخص را تا کانال 1.3 میلیون واحد پایین کشیدند.
خریداران قافیه را باختند/ سقوط شاخص بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز نخست هفته شاهد فشار سمت عرضه بود و از همان دقایق ابتدایی خریداران قافیه را باختند. شاخص کل با 27.2 هزار واحد معادل 1.93 درصد کاهش به 1.383 میلیون واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با 3.2 هزار واحد (معادل 0.84 درصد) به 383.5 هزار واحد رسید.ارزش کل معاملات بازار سهام در حالی 7.5 هزار میلیارتومان برآورد شد که سهم معاملات خُرد سهام 44 هزار میلیارد تومان بود.

تراز پول حقیقی ها در بازار سهام و صندوق های با درآمد ثابت منفی بود؛ بدین ترتیب 474.2 میلیارد تومان پول حقیقی ها از بازار سهام و 5.8 میلیارد تومان پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت خارج شد.

بیشترین ورود و خروج پول حقیقی ها

بیشترین ورود پول حقیقی ها برای ثشاهد با 55.8 میلیارد تومان بود. این در حالی بود که در روز منفی بازار، شفن با 29.3 میلیارد تومان و گشان با 8.1 میلیارد تومان نیز با بیشترین ورودی پول حقیقی ها همراه شد. فولاد با 39.6 میلیارد تومان نیز با بیشترین خروجی پول حقیقی ها همراه بود. شبندر با 32.1 میلیارد تومان، بپاس با 18.5 میلیارد تومان، بوعلی با 16.8 میلیارد تومان و فسبزوار با 16.5 میلیارد تومان نیز با بیشترین خروجی پول حقیقی ها روبه رو شدند.

حقوقی ها در استراتژی امروز خود، دو فولادی (فولاد و ککویر)، یک دارویی (برکت)، یک بانکی (وکار) و یک نماد سرمایه گذاری (پردیس) را در موقعیت خرید و در ثشاهد، شفن و خگستر را در موقعیت فروش قرار دادند.

سرانه معامله حقیقی ها هم امروز به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید معاملاتی 14.1 میلیون تومان و سرانه فروش معاملاتی 15.5 میلیون تومان بود.

ارش اولیه صف های خرید و فروش هم به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب درحالی ارزش اولیه صف های خرید 1.5 هزار میلیارد تومان بود که در ادامه ارزش پایانی صف های خرید 330.9 میلیارد تومان برآورد شد. ارزش اولیه صف های فروش هم از 280.7 میلیارد تومان به 579.8 میلیارد تومان در پایان معاملات شد.

کدام نمادهای بیشترین بازدهی را داشتند

بشترین بازدهی معاملات امروز در بورس برای غسالم، سنیر و کساپا با 4.98 درصد بود. در فرابورس هم توسن با 5 درصد بیشترین بازدهی داشت. بیشترین کاهش قیمت در معاملات امروز بورس هم برای سفار با 4.87 درصد افت قیمت بود.  حسیر هم با 4.97 درصد بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس به ثبت رساند.

بیشترین حجم معاملات امروز در بورس برای دو نماد خودرویی (خبهمن و خگستر) و یک نماد پالایشی (شبندر) بود. در همین حال بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای فولاد، فارس، شستا و پارسان بود که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص ک هم داشتند. در فرابورس هم نمادهای کرمان، و هور و ذوب در صدر پرحجم ترین معاملات بودند. آریا، زاگرس، بپاس و کگهر هم با بیشترین کاهش ارزش بازار روبه رو شد که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل فرابورس داشتند. بیشترین نسبت حجم به شناوری برای آپ با 9 درصد بود.

  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید