بهبود نسبی ارزش معاملات خرد

فولاد، فارس و شستا؛ پرچم‌داران سقوط بازار سهام

کدخبر: ۴۵۵۷۹۷
اقتصادنیوز: امروز، شنبه 29 آبان 1400، نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
فولاد، فارس و شستا؛ پرچم‌داران سقوط بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز چهارشنبه 27 هزار و 292 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 383 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 3 هزار و 236 واحدی در سطح 383 هزار و 528 واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) 254 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 988 واحد قرار گرفت.

گروه‌های قرمز بازار

روز شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی کاهش یافت و این گروه‌ها که از بزرگ‌ترین گروه‌های بازار سهام هستند قرمزپوش شدند. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شفن»، «پترول» و «انرژی3» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «بگیلان» و «خدیزل» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

زاینده‌رود یک شبه زنده نمی شود/در اکوایران ببینید:

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و انرژی3 و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، کرمان و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

بهبود ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 2 درصدی به رقم 7 هزار و 140 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 887 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز اندکی رشد کرد و با افزایش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 509 میلیارد تومان رسید که 58 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید