شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام

مقام آمریکایی: احیای برجام غیرممکن می‌شود

کدخبر: 455680
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای برجام نزدیک شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که برای برخی گفت‌وگوها در منامه، پایتخت بحرین به سر می‌برد، در سخنانی ادعا کرد که ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک شده است.

به ادعای نماینده آمریکا، تهران هرگونه نفع و فایده‌ای از احیای توافق هسته‌ای را غیرممکن می‌کند.

مالی در ادامه مدعی شد که به دلیل سرعت پیشرفت ایران، بدست آوردن منافع طرفین برای بازگشت به برجام در حال غیرممکن شدن است.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه افزود: پیشرفت‌های ایران در حال به صدا در آوردن زنگ خطر در سراسر منطقه است و این همان چیزی است که باعث می‌شود ساعت تندتر شده و همه ما بگوییم که زمان برای بازگشت به برجام بسیار کم‌تر شده است.

مالی همچنین اظهار داشت که آمریکا هدف مشترکی با روسیه و چین درباره برجام دارد، چون همه ما می‌خواهیم از این بحران جلوگیری کنیم، بحرانی که اگر ایران به مسیر کنونی ادامه دهد، تشدید خواهد شد.

سفر رابرت مالی به منطقه در حالی است که ایران اخیراً با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست؛ بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

سفر رابرت مالی به منطقه شامل امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین می‌شود و تا ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) ادامه دارد.