روشی جدید برای تولید انرژی پاک؛

تولید برق بر روی رودخانه و اقیانوس

کدخبر: ۴۵۴۵۲۳
چندین شرکت در سال‌های اخیر از رودخانه و اقیانوس برای تولید برق استفاده می‌کنند.
تولید برق بر روی رودخانه و اقیانوس

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، از آنجایی که جهان به دنبال محدود کردن تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار سوخت های فسیلی است، برخی از شرکت ها بر منبع انرژی نسبتاً دست نخورده اما وسیع و فراوان امواج جزر و مدی تمرکز می کنند.

در طرف مقابل اقیانوس اطلس، دو شرکت در حال کار برای مهار جریان های اقیانوسی به روش های مختلف برای تولید انرژی پاک قابل اعتماد هستند.

در سواحل اسکاتلند، Orbital Marine Power  آنچه را که می‌گوید «قوی‌ترین توربین جزر و مدی در جهان» است، راه‌اندازی می‌کند. این توربین حدودا به اندازه یک هواپیمای مسافربری است و حتی شبیه به نظر می رسد، با سکوی مرکزی روی آب شناور است و دو بال آن از دو طرف به سمت پایین کشیده شده اند. در انتهای هر بال، حدود 60 فوت زیر سطح، روتورهای بزرگی قرار دارند که حرکت آنها توسط امواج دیکته می شود.

اندرو اسکات، مدیر عامل Orbital به CNN Business گفت: «انرژی جریان‌های جزر و مدی برای مردم آشناست، این انرژی جنبشی است، بنابراین با چیزی مانند باد خیلی بی شباهت نیست. تکه‌های فناوری که نیرو تولید می‌کنند با توربین‌های بادی تفاوت چندانی ندارند. اما برخی از تفاوت‌های کلیدی با انرژی باد وجود دارد، در درجه اول اینکه امواج به مراتب بیشتر از باد قابل پیش‌بینی هستند. جزر و مد به ندرت تفاوت قابل توجهی دارد و می توان زمان بسیار دقیق تری را تعیین کرد.»

در حدود ۳هزار مایل دورتر از توربین های اوربیتال، Verdant Power از فناوری مشابهی برای تولید برق در نزدیکی جزیره روزولت در رودخانه شرقی شهر نیویورک استفاده می کند. اگرچه هنوز در بازار وجود ندارد، اما توربین های Verdant که به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی راه اندازی شده اند، به تامین برق به شبکه نیویورک کمک می کنند. اما به جای شناور شدن در نزدیکی سطح، بر روی قابی نصب می‌شوند که تا انتهای رودخانه پایین آمده است.

برق

برق

برق

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید