سایه احتیاط بر سر بازار ارز؛

قیمت دلار، سکه و طلا نزولی شد /درهم ارزان شد

کدخبر: ۴۵۵۴۱۸
بازار ارز و طلای امروز پنجشنبه 27 آبان 1400 شاهد نزولی شدن قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار بود.
قیمت دلار، سکه و طلا نزولی شد /درهم ارزان شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا روز گذشته بر روی 28 هزار و 190 تومان قرار داشت. قیمت دلار امروز با قیمت 28 هزار و 210 تومان روانه بازار ارز شد و در ادامه  با 28 هزار و 150 تومان خرید و فروش شد.

 قیمت درهم افت کرد

قیمت درهم در انتهای معاملات روز  گذشته با  7 هزار و 740 تومان معامله شد. درهم در بازار امروز اندکی افت کرد و 7 هزار و 730 تومان  را برای خود ثبت کرد. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 392 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز   بالاتر بود.

قیمت سکه و طلا نزولی شد

بازار جهانی روز گذشته شاهد افت  و خیز قیمت اونس طلا بود. . قیمت اونس طلا دیروز بر روی  1853 دلار قرار گرفت. اما در روند بازار  روز گذشته قیمت اونس بار دیگر رشد کرد و  با 1867دلار معامله شد. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز اندکی عقب نشست و با  ۱۸۶۵ دلار مبادله شد.

قیمت طلا 18 عیار روز گذشته  روی  1 میلیون و 250 هزار و 100 تومان ایستاد . این فلز زرد رنگ در بازار امروز 2 هزار و 300 تومان ریزش کرد. قیمت طلا امروز 1 میلیون 247 هزار و 800 تومان بود. 

قیمت سکه و طلا

 قیمت سکه در شروع معاملات امروز مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد و با افت 65 هزار تومانی نسبت به عصر دیروز روی 12 میلیون و 490 هزار تومان قرار گرفت. افت قیمت سکه تحت تاثیر نوسانات نزولی قیمت دلار اتفاق افتاد. حباب قیمتی سکه با احتساب قیمت 28 هزار و 150 تومان برای دلار حدود 1 درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود و از پایداری تقاضا و حرکت محتاطانه فعالان بازار سکه حکایت داشت.

سایه احتیاط در بازار دلار

دور جدید مذاکرات احیای برجام هشتم آذر ماه شروع می‌شود و در هفته آینده رئیس سازمان انرژی اتمی به ایران سفر خواهد کرد. معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نتیجه‌بخش بودن مذاکرات را منوط به اراده جدی طرف آمریکایی برای لغو تحریم‌ها می‌داند و آمریکا معتقد است ایران در حال دامن زدن به تنش‌های منطقه‌ایست.

فعالان بازار با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات برجام ، معامله گران با احتیاط بیشتری روانه بازار ارز می شوند. . برخی اخبار و شواهد از رشد درآمدهای ارزی کشور در دولت جدید حکایت دارند، اما به نظر می‌رسد فاکتور عدم اطمینان در تعیین مسیر قیمتی دلار تاثیرگذارتر بوده است. فعالان بازار برآورده‌های خود را بر اساس کسری بودجه بالای دولت و تورمی که این کسری بودجه، ظرفیت ایجاد آن را دارد شکل داده‌اند و قیمت دلار تا حدی ناپایدار شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید