ارزش معاملات خرد در پائین‌ترین سطح دو هفته اخیر؛

معاملات اندک در آخرین روز کاری بورس تهران

کدخبر: ۴۵۵۲۱۱
اقتصادنیوز: در معاملات امروز، چهارشنبه بیست و ششم آبان 1400، ارزش معاملات خرد سهام به کمترین سطح در دو هفته اخیر رسید.
معاملات اندک در آخرین روز کاری بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز، در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز سه‌شنبه 2 هزار و 155 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 410 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با افزایش 2 هزار و 805 واحدی در سطح 386 هزار و 755 واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) 9 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 243 واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «شفن»، «شستا» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «فولاد»، «فارس» و «ومعادن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «زاگرس» و «دماوند» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «فرابورس» و «کوثر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس پترول صدرنشین است و شستا و بورس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، فرابورس و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 14 درصدی به رقم 7 هزار و 259 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 518 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز برای سومین روز متوالی نزول کرد و با افت 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 169 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. ارزش معاملات خرد 57 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید