خبری که بازار ارز را بهم ریخت

قیمت دلار در مسیر کاهش /سکه پیشروی کرد

کدخبر: ۴۵۴۹۳۳
با افزایش قیمت اونس طلا، قیمت سکه افزایش را تجربه کرد، در بازار ارز هم ارامش نسبی حاکم بود.
قیمت دلار در مسیر کاهش /سکه پیشروی کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار روز گذشته تحت تاثیر سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران 350 تومان پایین رفت و حمایت 28 هزار و 500 تومانی را از دست داد. قیمت دلار در انتهای معاملات روز گذشته  28 هزار و 200 تومان معامله شد.

این اسکناس آمریکایی در ابتدای  بازار ارز امروز 25 آبان 1400 آرامش نسبی را تجربه کرد  و با ۱۰ تومان کاهش 28 هزار و 190 تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار  در پایان معاملات نیمه اول امروز  70 تومان کاهش یافت و روی 28 هزار و 120 قرار گرفت.

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم در بازار ارز امروز نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت درهم در پایان معاملات دیروز  با 7 هزار و 720 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 355 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری  بالاتر بود.

سیگنال طلا به قیمت سکه

قیمت اونس طلا  امروز به ۱۸۶۷ دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۵ درصدی داشته است. همزمان با افزایش قیمت اونس  طلا ، قیمت سکه  دیروز با 12 ملیون و 450 هزار تومان خرید و فروش شد. این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز 25 هزار تومان پیشروی کرد و با 12 میلیون و 520 هزار تومان مبادله شد. 

با احتساب قیمت 28 هزار و 120 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 360 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 1.29 درصد به دست می‌آمد. قیمت طلا هم در بازار امروز مانند روز گذشته نزول کرد. قیمت طلا روز گذشته با 1 میلیون و 260 هزار و 100 تومان  بسته شد.  قیمت طلا در بازار امروز 8 هزار و 300 تومان ارزان شد  و با 1 میلیون و 251 هزار تومان و 800 تومان معامله شد. 

خبری که بازار ارز را بهم ریخت

در روز های اخیر اخبار زیادی منتشر شده است که بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران ازاد شده است. این اخبار در ابتدا اثر خاصی روی بازار نداشت. ولی گفته می شود زمانی که معامله گران مشاهده کردند که عرضه ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کرده است با اطمینان در موقعیت فروش قرار گرفتند. 

وزارت خارجه آمریکا: آزادسازی پول های ایران را تایید نکرده ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره خبر‌هایی در خصوص آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران گفت که «ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.»

افزایش عرضه در بازار متشکل

سید ابراهیم رئیسی معتقد است منابع ارزی و ریالی کشور در حال افزایش است و در صورت صحت این مسئله می‌توان به افت قیمت دلار امیدوار بود، اما وزارت خارجه آمریکا آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران را تایید نمی‌کند و می‌گوید تحریم‌های کنونی آمریکا در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود،
 
تنها دو هفته تا شروع دور جدید مذاکرات احیای برجام باقی مانده است و تغییر معناداری در موضع طرف ایرانی و آمریکایی مشاهده نمی‌شود، بانک مرکزی و مقامات دولتی پیشاپیش از گشایش‌های ارزی سخن می‌گویند و افزایش عرضه در بازار متشکل مشهود است، اما به نظر نمی‌رسد قیمت دلار پایدار شده باشد و رشد هفته گذشته قیمت دلار گویای این مسئله است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید