کاهش 58 درصدی ارزش معاملات کل؛

صعود سهم‌های بانکی و معدنی در بورس +اینفو

کدخبر: ۴۵۳۶۱۹
اقتصادنیوز: در آخرین روز کاری هفته نمادهای معدنی و بانکی بازار سهام رشد قیمت داشتند.
صعود سهم‌های بانکی و معدنی در بورس +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز، چهارشنبه نوزدهم آبان 1400، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز سه‌شنبه 8 هزار و 853 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 456 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با افزایش 5 هزار و 530 واحدی در سطح 391  هزار و 302 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 74 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 647 واحد قرار گرفت.

نمادهای شاخص‌ساز

امروز نمادهای «وبملت»، «وامید» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «نوری»، «پارسان» و «شپدیس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «کگهر» و «صبا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «فرابورس» و «غصینو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

گروه‌های سبز بازار

روز چهارشنبه تمام نمادهای بانکی و معدنی بازار رشد قیمت داشتند و گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» سبزترین گروه بورس بود. وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وپارس، وسینا، وپاسار، وکار، وخاور و وپست نمادهای سبزپوش بانکی و کاما، کگل، کدما، کچاد، کروی، ومعادن، کگهر، تاصیکو، اپال، کنور، کبافق و کمنگنز نمادهای سبزپوش معدنی بودند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فرابورس و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 58 درصدی به رقم 7 هزار و 243 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 461 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد نیز با افت 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 722 میلیارد تومان رسید که 77 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید