افزایش ارزش معاملات خرد در بازار سهام امروز

روز صعود پالایشی‌های بورس/شاخص سبزپوش ماند

کدخبر: ۴۵۳۳۵۶
اقتصادنیوز: روز سه‌شنبه اغلب نمادهای پالایشی بازار رشد قیمت داشتند و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بورس بود.
روز صعود پالایشی‌های بورس/شاخص سبزپوش ماند

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز، سه‌شنبه هجدهم آبان 1400، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز دوشنبه 13 هزار و 298 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 447 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با افزایش 830 واحدی در سطح 385 هزار و 759 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 223 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 572 واحد قرار گرفت.

نمادهای شاخص‌ساز

امروز نمادهای «پارسان»، «فملی» و «شبندر» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «فارس»، «خبهمن» و «خساپا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «کگهر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «مادیرا» و «توسن» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

گروه سبز بازار

روز سه‌شنبه اغلب نمادهای پالایشی بازار رشد قیمت داشتند و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بورس بود. شپنا، شبندر، شتران، شبریز، شسپا، شنفت، شاوان، شراز، شبهرن، ونفت و شرانل نمادهای سبزپوش این گروه بودند. 

هدف مبهم دولت از افزایش قیمت گاز/در اکوایران ببینید:

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، فجهان و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 72 درصدی به رقم 17 هزار و 383 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 9 هزار و 609 میلیارد تومان بود که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد نیز با رشد 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 280 میلیارد تومان رسید که 36 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید