سیگنال های اقتصادی به بازار ارز

روز سرنوشت ساز در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۴۵۳۰۱۵
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز دوشنبه 17 آبان 1400 باتوجه به پیش بینی قیمت دلار از مسیر کانال هرات ، قیمت درهم و دلار فردایی با افزایش روبه‌رو می شود.
روز سرنوشت ساز در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته قیمت دلار بالای محدوده مهم ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان باقی ماند و در آخرین ساعت معاملات دیروز قیمت دلار  تا یک قدمی کانال 28 هزار تومان پیش رفت اما در نهایت توانست قیمت  27 هزار و 900 تومان را برای خود ثبت کند. 

 به باور تحلیل‌گران، در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای محدوده یاد شده تثبیت شود، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و این ارز را به سوی مقاومت ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی هدایت خواهند کرد.  

در چنین شرایطی، برخی فعالان باور دارند که بازار ارز به وضعیت سرنوشت ساز  و تعیین‌کننده‌ای رسیده است. در روزهای اخیر، سطح تقاضا در بازار کمی تقویت شده است و در صورتی که چنین وضعیتی ادامه پیدا کند، احتمال شکسته شدن کانال ۲۸ هزار تومانی وجود دارد.

روند قیمتی دلار در روز یکشنبه نیز نشان‌دهنده وضعیت افزایش تقاضا بود.به گفته فعالان، نگرانی نسبت به آینده مذاکرات برجام و لغو تحریم‌ها مهم‌ترین عاملی است که زمینه‌ساز افزایش خریدها در بازار ارز شده است. 

پشت خطی

پیش بینی  قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی  شب گذشته قیمت دلار  بر روی27  هزار و 920 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت شنبه شب 170تومان بالاتر بود. شنبه شب در معاملات پشت خطی  قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 750 تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه 17 آبان 1400 روند صعود را دنبال می کند.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم 

قیمت درهم  در انتهای  معاملات نقدی روز یکشنبه با 7 هزار و 600 تومان بسته شد.  قیمت درهم  پشت خطی دیروز نسبت به قیمت معاملات نقدی تغییر خاصی نکرد و با همان 7 هزار و 600 تومان معامله شد

قیمت طلایی درهم در شنبه شب  7هزار و 570  تومان برآورد شد اما شب گذشته قیمت طلایی درهم نسبت به این قیمت 10 تومان بالا رفت و بر روی 7هزار و 580 تومان قرار گرفت.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی روز گذشته از ساعت 14:35 دقیقه به وقت تهران به مرز  28 هزار تومان رسید. و در آخرین ساعات معاملات دیشب قیمت دلار بر روی 28 هزارو 50 تومان قرار گرفت . این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز  دوشنبه 17 آبان 1400 را افزایشی پیش بینی کرده اند.

شرط آمریکا برای بازگشت به برجام

شب گذشته مشاور امنیت ملی آمریکا درباره بازگشت به برجام گفت: اگر تهران به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ برگردد ما نیز به آن بازخواهیم گشت. تهران تمایلی برای بازگشت به توافق هسته ای و پایبندی به آن نشان نداده است.

سیگنال های اقتصادی به بازار ارز

سیداحمد عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی گفت:  معاملات فردایی در دلار نظم بازار را به هم میزد و باید این بازار توسط بانک مرکزی کنترل می شد. وی ادامه داد:  با 159 میلیون دلار در زمستان 96 بازار دلار فردایی را به ثبات رساندیم.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: امروز[دیروز] صبح در جلسه این وزارتخانه با بانک مرکزی ابزار های تعیین نرخ سود بانکی که برای فعالان بازار سرمایه اهمیت دارد، مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی های لازم به منظور همسان سازی سیاستگذاری ها و بحث نرخ ارز  نیز به انجام رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک