تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی + نمودار

خیز طلای جهانی برای پریدن به سطح جدید

کدخبر: ۴۵۲۸۳۸
اقتصادنیوز: قیمت طلا نزدیک به 25 دلار جهش کرد، آیا این شروع شکست یک سطح جدید است؟
خیز طلای جهانی برای پریدن به سطح جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، با تیپرینگ فدرال رزرو و اعلام  آمار جدید اشتغال در آمریکا، بازار طلا بالاخره یک تکان جدی خورد.  قیمت طلا روز جمعه ۲۵ دلار جهش کرد. معاملات آتی طلای دسامبر (دی) در آخرین روز به 1818.60 دلار رسید که 1.40 درصد در روز افزایش یافت.

با وجود شروع تیپرینگ در ماه جاری، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، عدم قطعیت در زمینه کاهش تورم را تایید کرد و در عین حال تاکید کرد که برای آغاز افزایش نرخ‌های سود خیلی زود است.

در بخش آمارهای اقتصادی، علی‌رغم اینکه اقتصاد ایالات متحده به رقم 531هزار اشتغال جدید دست یافته است و نرخ بیکاری در ماه اکتبر به 4.6 درصد کاهش یافته است باز شاهد رشد قیمت طلا بوده‌ایم.

اگرچه تحلیلگران معتقدند فضای مناسبی برای قیمت طلا در بازارها فراهم شده است، اما برخی هنوز خاطرنشان می کنند که بازار با مقاومت سربار قابل توجهی روبرو است. به گفته برخی تحلیلگران، برای اینکه طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد و باید نقطه هدف خود رابه بالای 1835 دلار برساند.

unnamed

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، اعلام به روز رسانی آمار تورم در کانون توجه تحلیل‌گران بازار قرار خواهد گرفت. انتظار درباره نوسانات نرخ بهره، به ویژه هر گونه افزایش آن که شاید سیاست‌های کوتاه‌مدت فدرال‌رزرو FED از نگاه بازیگران و تحلیل‌گران بازار جهانی بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

ابهام در ثبت‌نام طرح مسکن دولت سیزدهم در کلان‌شهرها/در اکوایران ببینید:

در روز پنج‌شنبه، به دنبال اعلام سیاست‌های آتی فدرال‌رزرو در روز چهارشنبه گذشته، انتظار می‌رود هر گونه موضع‌گیری‌های کمیته فدرال بازار باز (FOMC) نیز مورد توجه  فعالان بازار قرار بگیرد.

جروم پاول رئیس FED قرار است در اوایل هفته سخنرانی کند.

در هفته منتهی به 5 نوامبر، شاخص دلار آمریکا با 0.21 درصد افزایش به 94.320 رسید.

هفته برای یورو:

در اوایل هفته، داده های تجاری آلمان و ارقام پیش‌بینی‌های اقتصادی ZEW در کانون توجه قرار خواهند گرفت. در پایان هفته، ارقام تولید صنعتی منطقه یورو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارقام نهایی تورم برای آلمان، فرانسه و اسپانیا احتمالا تثیر چندانی بر یورو نخواهد داشت. شایان ذکر است چشم‌انداز بانک مرکزی اروپا، پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروپا و بولتن اقتصادی این نهاد در روز پنجشنبه منتشر خواهند شد.

در هفته، یورو با 0.08 درصد افزایش به 1.1567 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید