گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

سنگین ترین خروج پول حقیقی ها از صندوق ها با درآمد ثابت

کدخبر: ۴۵۲۶۵۴
اقتصادنیوز:امروز 15 آبان 1400 شاخص های بورس درحالی رشد 3 درصدی را به ثبت رساندند که فعلا بازار همچنان در شرایط ناپایدار به سر میبرد و باید منتظر ماند معاملات یکشنبه چگونه از سر گذرانده میشوند.
سنگین ترین خروج پول حقیقی ها از صندوق ها با درآمد ثابت

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز با افزایش 42.2 هزار واحدی معادل 3.02 درصد به نقطه 1.440 میلیون واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 11.9 هزار واحدی به 386.2 هزار واحدی رسید. شاخص کل اکنون در آستانه ورود به سطح مقاومت 1.445 میلیون واحد است و در صورت تداوم مسیر کنونی در معاملات روز بعد، باید سطوح جدید قیمتی را در شاخص به ثبت رساند.

شستا، فولاد، فارس، کچاد، فملی، کگل و پارسان نمادهایی بودند که باعث شدند نزدیک نیمی از رشد 42 هزار واحدی بورس رقم بخورد. با بازگشایی فارس و شستا شاخص نزدیک 6 هزار واحد به تنهایی حرکت روبه جلو داشت.

ارزش کل معاملات 8.3 همت (هزار میلیارد تومان) بود که از این میزان 5.7 همت (هزار میلیارد تومان) آن مربوط به معاملات خُرد سهام است که در یک ماه اخیر رتبه سوم بیشترین معاملات را به خود اختصاص داد.

سنگین ترین خروج پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت 

تراز پول حقیقی ها (ورودی) در بازار سهام 479.4 میلیارد تومان و تراز پول حقیقی ها در صندوق های با درآمد ثابت (خروجی) 591.7 میلیارد تومان برآورد شد. در واقع امروز سنگین ترین خروج پول از صندوقهای درآمدثابت در تاریخ بازار سرمایه ایران رقم زده شد. با توجه به تسویه یک روزه اوراق درآمدثابت در مقابل تسویه دو روزه سهام، به نظر می رسد بخش از خروج پول امروز در نتیجه خریدهای صورت گرفته اشخاص حقیقی در سهام طی روز چهارشنبه بود. بنابراین برای اطمینان، لازم است که در روزهای آتی نیز شاهد خروج پول از این صندوقها باشیم.

بیشترین ورود پول حقیقی ها در نماد شستا با 39.9 میلیارد تومان و شپنا با 38.2 میلیارد تومان  انجام شد. نوری، شبندر، وصنعت دیگر نمادهایی بود که هر کدام بیش از 20 میلیارد تومان ورودی پول حقیقی داشتند. برای دو نماد فجهان و تپکو هم بیشترین خروجی پول حقیقی ها صورت گرفت.

سرانه خرید حقیقی ها 23.7 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 15 میلیارد تومان بود که شکاف میان خریدار و فروش به نفع خریداران دنبال شد. بیشترین نسبت حجم به شناوری در بازار سهام برای نماد ولقمان با 54.3 درصد بود.

نسبت تعداد صف های خرید نسبت به صف های فروش

ارزش اولیه صف های خرید 1906.6 میلیارد تومان و صف های فروش 244.5 میلیارد تومان بود که در پایان معاملات ارزش پایانی صف های خرید به 1078.2 میلیارد تومان و صف های فروش 320.5 میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات امروز، از شدت ارزش صف های خرید کاسته و به ارزش صف های فروس افزوده شد.  تعداد نمادهای دارای صف خرید درحالی در معاملات امروز به بیش از 10 برابر رسید که در پایان معاملات این نسبت به 8 برابر تقلیل یافت.

در معاملات امروز بورس بیشترین بازدهی برای نمادهای پکویر با18.71 درصد و شستا با 8.41 بود.تنها 4 نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی فروس، وسرضوی، وسصفا و وسقم با کاهش قیمت روبه رو شدند. در فرابورس هم ریشمک، پیزد، رافرا، شکام، توسن، تاپکیش و شبصیر با 5 درصد بیشترین بازدهی را به ثبت رساندند. در فرابورس تنها نمادی که کاهش قیمت 0.29 درصدی را تجربه کرد، غصینو بود.

شستا، فولاد و شبندر بیشترین حجم معاملات بورس را به ثبت رساندند. وسرضوی، فروس، وسصفا و وسقم نیز با بیشترین کاهش بازاری مواجه شدند. در فرابورس، کرمان، ذوب، فجهان، اتکاس و صبا بیشترین حجم معاملات روبه رو شدند و بیشترین کاهش ارزش بازاری را نیز غصینو به ثبت رساند.

  • 5
  • 11
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید