سایه افزایش قیمت بر بازار خودرو

«سمند LX با موتور EF7» رکورددار گرانی + جدول قیمت

کدخبر: ۴۵۲۳۳۵
اقتصادنیوز: هفته پر خبر بازار خودرو بالاخره تمام شد. هفته ای که قیمت تمامی خودروها به جز «پژو 206 تیپ 2» و «پژو 206 تیپ 5» را نسبت به هفته قبل افزایش داد.
«سمند LX با موتور EF7» رکورددار گرانی + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان می دهد که در دومین هفته آبان ماه 1400بازار خودروها در نوسانی رو به رشد قیمت خودروها را 1 تا 10 میلیون تومان نسبت به هفته اول آبان ماه افزایش داده. آنطور که فعالان بازار خودرو می گویند در هفته ای که پشت سر گذاشته شد قیمت تمامی خودروها نسبت به روزهای ابتدایی آبان ماه گران شد و تنها دو محصول ایران خودرو یعنی «پژو 206 تیپ 2» و «پژو 206 تیپ 5» نسب به هفته قبل کاهش یک میلیون تومانی قیمت را ثبت کردند.

فعالان بازار خودرو، نوسانات نرخ دلار که این روزها به راحتی بازار خودروها را به کنترل خود درآورده است. در این هفته خبرهای سیاسی هم با تحت تاثیر قرار دادن بازار ارز بر بازار خودرو اثرگذار شدند. اظهارنظرهای مطرح شده در خصوص برجام و خبر رویارویی نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس خبرهایی بودند که در هفته ای که گذشت بر بازار ارز اثر گذاشتند و نرخ دلار را به 27 هزار و 700 تومان رساندند، دلار 27 هزار تومانی بازار خودروها را به گرانی متمایل کرد و قیمت ها را بالا کشید.  

 روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در این هفته «سمند LX با موتور EF7» رکورددار افزایش قیمت بود و نسبت به هفته قبل 10 میلیون تومان گران تر شد. این در شرایطی بود که شاهین و کوییک معمولی با یک میلیون تومان رشد قیمت کمترین افزایش قیمت را در هفته ای که سپری شد، ثبت کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در دومین هفته آبان ماه، قیمت تمامی محصولات شرکت سایپا روندی صعودی داشت. «کوییک معمولی» با یک میلیون تومان افزایش نسبت به هفته قبل 173 میلیون تومانی شد و «کوییک R» هم دو میلیون تومان افزایش قیمت یافت و با قیمت 177 میلیون تومان به فروش رسید.

در این هفته خانواده تیبا هم رشد قیمت را در پیش گرفتند. «تیبا صندوقدار» چهار میلیون تومان گران شد و به گفته فعالان بازار خودرو در هفته ای که سپری شد 154 میلیون تومان به فروش رسید. «تیبا 2 معمولی» هم افزایش قیمت پنج میلیون تومانی را ثبت کرد و 167 میلیون تومان قیمت خورد.

«ساینا» بیشترین افزایش قیمت را در جمع محصولات شرکت سایپا به نام خود کرد و با 6 میلیون تومان افزایش قیمت، 167 میلیون تومانی شد.

شاهین 14

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

خودروی «شاهین» در دومین هفته آبان ماه روزهای پرنوسانی را سپری نکرد و در نهایت هم نسبت به هفته قبل تغییری قیمتی یک میلیون تومانی داشت. این خودرو که در پایان هفته نخست آبان ماه 328 میلیون تومان به فروش رسیده بود، در هفته پر نوسان بازار خودرو، قیمت خود را به 329 میلیون تومان رساند.

شاهین اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون 329 میلیون تومانی است.

قیمت محصولات پژو در بازار

در دومین هفته آبان ماه، 206 های هاچ بک روندی صعودی نداشتند ، اما مدل صندوقدار دار این خودرو رشدی 3 میلیونی را ثبت کرد . ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که در هفته ای که گذشت «پژو 206 تیپ 2» و «پژو 206 تیپ 5» نه تنها همچون سایر خودروها افزایش قیمت نیافتند بلکه با کاهش یک میلیون تومانی قیمت نسبت به هفته قبل هم رو به رو شدند. آنطور که فعالان بازار خودرو قیمت می دهند، در هفته ای که سپری شد «پژو 206 تیپ 2» 250 میلیون تومان معامله شد و «پژو 206 تیپ 5» هم 294 میلیون تومان به فروش رفت. اما قیمت «206 صندوقدار» در هفته سپری شده و با رشد 3 میلیونی در بازار به 295 میلیون تومان رسید.

پژو 14

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در دومین هفته آبان ماه «سمند LX با موتور EF7» با 10 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل بیشترین رشد قیمتی را در جمع خودروها داشته و با این رشد قیمت خود را به 275 میلیون تومان رساند. «سمند سورن» در این هفته هفت میلیون تومان گران شد و 320 میلیون تومان به فروش رفت.

سمند 14

قیمت سایر پرطرفدارها

«رانا پلاس» افزایش قیمت پنج میلیونی را ثبت کرد و 277 میلیون تومان قیمت خورد. «دنا معمولی» 332 میلیونی شد و نسبت به هفته قبل چهار میلیون تومان افزایش قیمت یافت. این در حالی بود که «دنا پلاس توربو» در هفته دوم آبان ماه با دو میلیون تومان افزایش قیمت 470 میلیون تومان قیمت خورد.

رانا 14

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید