گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

بازارهای جهانی در انتظار رویدادهای چهارشنبه

کدخبر: ۴۵۱۵۲۳
اقتصادنیوز: امروز بیت کوین و طلا هر دو روندی صعودی را تجربه کردند.
بازارهای جهانی در انتظار رویدادهای چهارشنبه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا صبح دوشنبه در بازار آسیا روندی افزایشی پیدا کرد. با این حال، تقویت دلار و داده‌هایی که نشانگر تداوم تورم است، همچنین پیش‌بینی‌‌ها در زمینه سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا رشد قیمت طلا را تا حدودی محدود کرده است.

امروز معاملات آتی طلا با 0.13 درصد افزایش به 1786.15 دلار رسید، این رشد پس از سقوط قیمتی به پایین ترین سطح  هفته اخیر در روز جمعه بود، با این حال طلا همچنان زیر مرز 1800 دلار باقی مانده است. دلار که به طور معمول خلاف جهت طلا حرکت می کند، پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از 13 اکتبر (۲۱ مهر) در روز جمعه، امروز نیز به روند صعودی خود ادامه داد!

آماری که از اقتصاد آمریکا در جمعه منتشر شد، تا حدودی موضع فدرال رزرو در زمینه کاهش تورم در سال 2022 را مورد تردید قرار داد.

با این حال، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که هنوز بر این باور است که تورم نتیجه موقت تنگناهای زنجیره تامین است و میزان آن در سال 2022 عادی خواهد شد.

چهارشنبه هفته جاری فدرال رزرو سیاست‌های آتی خود در این زمینه خود را اعلام خواهد کرد، بانک مرکزی استرالیا و بانک انگلستان نیز سیاست های خود را به ترتیب در روزهای سه شنبه و پنجشنبه اعلام می کنند.

در آسیا و اقیانوسیه، شاخص مدیران خرید Caixin چین (PMI) برای اکتبر 50.6 بود. PMI تولیدی و غیر تولیدی که روز قبل منتشر شد به ترتیب 49.2 و 52.4 بود.

در همین حال و با توجه به جشن‌ها و فستیوال‌های محلی در هندوستان طلا در هفته قبل در این کشور با قیمت‌هایی ویژه فروخته شد. در سایر فلزات گرانبها، نقره 0.2 درصد کاهش یافت. پلاتین 0.5 درصد افزایش یافت و پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 1996.90 دلار رسید.

gold

صعود پایان ماه میلادی

به نظر می‌رسد که افزایش قیمت ماه اکتبر(مهر و آبان) بیت‌کوین، رمزارزها را در آستانه نشست‌های بانک مرکزی در آمریکا، بریتانیا و استرالیا برای پیش‌بینی تورم در ماه‌های آتی و تعیین سیاست‌های مالی وپولی سال آتی، در جایگاهی محکم‌تر قرار داده است.

برترین ارز دیجیتال در ماه اکتبر نزدیک به 40 درصد رشد کرد و به رکورد جدید 66هزار و 975 دلار رسید. یکی از مهم‌ترین عوامل این رکوردشکنی‌ها راه اندازی صندوق های معاملات آتی مبتنی بر بیت کوین (ETF) در آمریکا و استقبال از آن بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روز جمعه، تحلیلگران گلدمن ساکس (بانک بین‌المللی) پیش بینی خود را برای اولین افزایش نرخ بهره از سه ماهه سوم سال 2023 تا ژوئیه(فروردین) ارائه کردند. این غول سرمایه گذاری انتظار دارد دومین افزایش نرخ بهره در نوامبر(آذر) 2023 و به دنبال آن دو افزایش در سال های 2023 و 2024 انجام شود.

coindesk-BTC-chart-2021-11-01

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید