خریداران بازار سهام تحریک می شوند

جلسات مهم بورسی ها با تصمیم سازان

کدخبر: ۴۵۱۴۰۴
اقتصادنیوز: اگرچه در مسیر معاملات روز دوشنبه نسبت به روز یکشنبه تغییر جدیدی حادث نمی شود اما مولفه هایی تازه شکل گرفته می تواند سمت تقاضا را تحریک کنند.
جلسات مهم بورسی ها با تصمیم سازان

به گزارش اقتصادنیوز، خلاصه عملکرد بازار سهام در روز یکشنبه با تداوم مسیر نزولی شاخص دنبال شد. فروشندگان در سمت عرضه بیشترین فشار را در روز یکشنبه به سمت تقاضا وارد آوردند. شاخص کل بورس اکنون وارد محدوده زیر نیمه اول کانال 1.3 میلیون واحد شده و بازگشت به کانال 1.4 میلیون واحد بسیار سخت شده است.

محسن رضایی: برای تقویت بورس برنامه های بسیاری داریم؛ سهامداران صبر کنند

جلسات بورسی ها با تصمیم سازان

مختصات فعلی بازار سهام گویای این مسئله است که همه چیز به نفع فروشندگان در جریان است؛ تردید و انتظار خریداران تحرکات را در سمت تقاضا غیرفعال کرده و این درحالی است که تداوم شرایط کنونی، فقط مسیر فروشندگان را هموار می کند و اجازه تحرک دوباره به خریداران در سمت تقاضا را نمی دهد.


در اکوایران ببینید؛


 

با غیرفعال شدن موتورهای رشد بازار تغییرات نرخ ارز و کامودیتی ها در بازه زمانی کوتاه مدت فعلا بازار در شرایط مسکوت بیشتر میل به عرضه دارد تا تقاضا. تردید و انتظار خریداران برای سپهر اقتصاد ایران همچنان توان سمت تقاضا را نحیف و لاغر کرده است. سمت عرضه در غیاب مولفه های رشد با توان بالایی شاخص را به عقب میراند و شاخص اکنون برای بازگشت دوباره به قله های مقاومت باید مسیر سختی را طی کند.

با توجه به بازگشایی کامودیتی ها و جلسه روز دوشنبه بورسی ها در ساختمان وزارت اقتصاد ، به احتمال قوی در این روز تا حدی از شدت عرضه ها کاسته و در مقابل تقاضا خودنمایی خواهد کرد. پیش تر روز یکشنبه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران شرکتهای فولادی بورسی جلسه مهمی را در خصوص ابزارهای حمایت از بازار سهام برگزار کرده بود. رئیس جمهور هم روز یکشنبه دستور داده شرایط برای بازگشت و بهبود بازار سهام فراهم شود.

نظرسنجی اقتصادنیوز: روز دوشنبه اوضاع تغییر می کند

تازه ترین نظرسنجی «اقتصادنیوز» نشان می دهد بازار در روز دوشنبه با تحرکات سمت تقاضا همسو با کاهش شدت عرضه ها دنبال میشود اما این وضعیت همچنان ناپایدار و شکننده خواهد و انتظار میرود این وضعیت در صورت تغییر ریل سیاستگذاری تصمیم سازان به مسیر با ثباتی برسد اما مختصات کنونی حکایت از سردرگمی تصمیم سازان برای ترمیم ریل سیاست گذاری دارد.

با این وصف بازگشایی کامودیتی ها با وجود توقف روند صعودی در بازار ارز و سکه به همراه اخبار مربوط به جلسات دیروز و امروز بورسی ها (فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه) با تصمیم گیران و تصمیم سازان بازار سرمایه میتواند جزو اهرم هایی تحریک تقاضا در معاملات روز دوشنبه باشد.

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید