گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

سقوط بیت کوین به زیر 60 هزار دلار

کدخبر: ۴۵۰۳۹۱
اقتصادنیوز: امروزقیمت بیت کوین وارد روند نزولی شد و مرز 60 هزار دلار را از دست داد. سوال مهم این است که آیا مانند دفعه قبل که قیمت بیت کوین رکورد زد باید منتظر سقوط ناگهانی قیمت این ارز دیجیتال باشیم!
سقوط بیت کوین به زیر 60 هزار دلار

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در معاملات روز دوشنبه توانست رقم 1810 دلار را لمس کند. قیمت طلا روز گذشته در حفظ کردن مرز 1800 دلار ناکام ماند و در نهایت روی 1793 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 12 و 32 دقیقه عصر امروز روی 1786 دلار قرار داشت و هنوز موفق نشده بود، حرکت معناداری را به سمت بالا ثبت کند. از اخبار منفی برای قیمت طلا می‌توان به کاهش محدودیت‌های کرونایی در استرالیا شاره کرد. از آنجا که قیمت طلا در دوران پاندمی و به واسطه نااطمینانی ناشی از آن رشد زیادی کرده بود، بازگشت به شرایط عادی می‌تواند به زیان طلا باشد، در این میان چیزی که می‌تواند به کمک قیمت طلا بیاید بحران قیمت انرژی است.

همراه با بازگشایی اقتصادی، تقاضا برای انرژی افزایش یافت و قیمت آن بالا رفت. به تبع افزایش قیمت انرژی قیمت سایر کالاها و خدمات نیز ظرفیت رشد بیشتر را پیدا کرد، قیمت طلا که معمولا به فشارهای تورمی پاسخ مثبت نشان می‌دهد در شرایط حاضر به نحوه مدیریت بحران قیمت انرژی گره خورده است.

طلا

قیمت بیت کوین زیر 60 هزار دلار قرار گرفت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود. قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 34 دقیقه عصر به وقت ایران روی 59 هزار و 243 دلار قرار داشت و مرز 60 هزار دلار را از دست داده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 8.4 درصد اختلاف داشتند و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 1.12 تریلیون دلار افت کرده بود.

همراه با قیمت بیت کوین قیمت اتریوم نیز پایین آمد و روی 4 هزار و 22 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار اتریوم به 478 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 8.6 درصد اختلاف داشتند.

آیا قیمت بیت کوین سقوط می‌کند؟

دامنه نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم در 24 ساعت گذشته نسبتا بزرگ بود، این در حالی است که تحلیل‌گران می‌گفتند، رفتار نوسانی قیمت بیت کوین و اتریوم در حال تعدیل شدن است. افت قیمت بیت کوین موجب ایجاد برخی نگرانی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال شده است. دفعه قبلی که قیمت بیت کوین رکورد همه دوران خود را به ثبت رسانده بود، به صورت ناگهانی سقوط کرد. الان نیز سوال مهم این است که آیا با ثبت شدن رکورد جدید برای بیت کوین باید منتظر سقوط ناگهانی قیمت این ارز دیجیتال باشیم!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید