از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد+ اینفوگرافیک

جزییات سرمایه‌گذاری خارجی در نیمه نخست 1400

کدخبر: ۴۴۹۹۰۰
اقتصادنیوز: گزارش سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در نیمه نخست سال 1400 نشان دهنده آن است نسبت به مدت مشابه سال قبل سرمایه گذاری خارجی در این سه بخش به لحاظ ارزشی رشد 161 درصدی داشته است.
جزییات سرمایه‌گذاری خارجی در نیمه نخست 1400

به گزارش اقتصادنیوز ؛ داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در دوره زمانی مورد بررسی در مجموع 74 مورد سرمایه‌گذاری خارجی  به ارزش 2 هزار و 227 میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت مصوب شده که از این تعداد بخش صنعت با 94.5 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

براساس داده های اعلام شده سهم بخش معدن نیز از مصوبات سرمایه گذاری خارجی برابر با 4.2 درصد بوده و بخش تجارت نیز تنها سهم 1.3 درصدی داشته است.

داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی مجموع مصوبات کل بخش های اقتصادی کشور برابر با دو هزار و 614 میلیون دلار بوده و در مجموع 60 طرح در بخش های مختلف اقتصادی کشور مصوب شده است. با این شرایط روند سرمایه گذاری در کل بخش های اقتصاد کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 9 درصدی داشته است.

سرمایه

وضعیت سرمایه گذاری  

داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که از مجموع سهم سرمایه گذاری خارجی مصوب بخش صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش های کشور 85 درصد از سرمایه گذاری به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص داشته و سهم کل اقتصاد کشور تنها 15 درصد بوده است.

از سوی دیگر با توجه به داده های اعلام شده از مجموع 74 طرح مصوب در نیمه نخست سال جاری در مجموع 47 طرح در مرحله اجرا قرار دارد و 27 طرح نیز به بهره برداری رسیده است.

قطعه گمشده پازل فرهنگی/در اکوایران ببینید:

سرمایه 4

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید