قیمت سکه جایگاه خود بالای مرز حساس را تثبیت کرد

2 محرک صعودی قیمت سکه /شوک برجامی به دلار

کدخبر: ۴۴۹۳۹۲
قیمت دلار تحت تاثیر اخبار برجامی رشد کرد و از مرز 27 هزار و 500 تومان گذشت، قیمت سکه امامی نیز در واکنش به رشد قیمت دلار بالای مرز 11 میلیون و 900 هزار تومان قرار گرفت.
2 محرک صعودی قیمت سکه /شوک برجامی به دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر پنج‌شنبه روی 27 هزار و 380 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز رشد کرد و روی 27 هزار و 470 تومان قرار گرفت.

مرز 27 هزار و 500 تومان یک مرز حساس مهم برای قیمت دلار بود و تحلیل‌گران معتقد بودند با عبور قیمت دلار از این مرز انتظارات افزایشی در بازار دلار تقویت می‌شود. قیمت دلار در ادامه رشد کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 540 تومان قرار گرفت.

علت رشد قیمت دلار چه بود؟

حرکت صعودی قیمت دلار تحت تاثیر اخبار برجامی اتفاق افتاد. فضای خبری حاکم بر بازار به نوعی منفی شده است. احتمال استفاده از گزینه‌های جایگزین برای برجام دوباره برجسته شده است. مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران همچنان از دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز معتقد است مذاکرات باید در اسرع وقت و از همان نقطه پایان دور ششم از سر گرفته شود، بر اساس اظهارات ند پرایس تحریم‌ها پابرجا خواهند بود، مگر بازگشت توافق شده‌ای درباره پایبندی به برجام در کار باشد.

بازار ارز چهار

قیمت سکه امامی با همراهی قیمت دلار و طلا رشد کرد

قیمت طلای جهانی توانست در معاملات روز جمعه رقم‌هایی بالای مرز 1800 دلار را به ثبت برساند. قیمت طلا تا نزدیکی 1815 دلار نیز بالا رفت، اما در پایان معاملات روز جمعه روی 1792 دلار قرار گرفت.

ثبت قیمت‌های بالای 1800 دلار توسط طلا، انتظارات صعودی در بازار سکه را تقویت کرد، تغییرات قیمت دلار نیز در شروع معاملات امروز مثبت بود و قیمت سکه دو محرک برای صعود داشت.

قیمت سکه در معاملات روز پنج‌شنبه توانست رقم‌هایی بالای 11 میلیون و 800 هزار تومان را به ثبت برساند، اما تا حوالی عصر پنج‌شنبه هنوز بالای این مرز پایدار نشده بود. قیمت سکه امامی در معاملات امروز جایگاه خود را بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان تثبیت کرد و حتی رقم‌هایی بالای 11 میلیون و 900 هزار تومان را به ثبت رساند. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی 11 میلیون و 890 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 930 هزار تومان ایستاد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و از مرز حساس 27 هزار و 500 تومان عبور کرد. رشد قیمت دلار تحت تاثیر اخبار برجامی بود. قیمت طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای مرز 1800 دلار را به ثبت رسانده بود. امیدواری‌ها در بازار سکه زیاد شده بود و قیمت سکه توانست از مرز 11 میلیون و 900 هزار تومان عبور کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید