گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

ناکامی سکه در عبور از مرز حساس

کدخبر: ۴۴۸۵۱۷
اقتصادنیوز:امروز 27 مهر 1400 قیمت دلار آزاد، متشکل و سنا با وجود رشد عرضه در بازار متشکل افزایش یافت و قیمت سکه امامی را همراه با خود بالا کشید، اما قیمت سکه در عبور از مرز حساس ناکام ماند.
ناکامی سکه در عبور از مرز حساس

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 80 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز تحت تاثیر برخی اخبار برجامی رشد کرد و روی 27 هزار و 380 تومان قرار گرفت. دامنه نوسان قیمت دلار امروز محدود بود و قیمت دلار در انتهای روز تفاوت محسوسی با نرخ ابتدای روز نداشت.

4

قیمت درهم در عبور از مرز حساس ناکام ماند

همراه با رشد قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز قدری بالا رفت. قیمت درهم امارات که عصر روز گذشته روی 7420 تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز روی 7 هزار و 455 تومان ایستاد. قیمت درهم در ادامه قدری بالا رفت و در نهایت روی 7 هزار و 480 تومان قرار گرفت. مرز 7 هزار و 500 تومان برای قیمت درهم مهم تلقی می‌شد. تحلیل‌گران معتقد بودند با عبور قیمت درهم از این مرز نیروهای افزایشی در بازار دلار تقویت می‌شود، به هر روی قیمت درهم امروز از این مرز عبور نکرد.

قیمت سکه امامی پشت مرز حساس متوقف شد

قیمت طلای جهانی در ساعت 15 و 45 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1782 دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به روز گذشته به ثبت رسانده بود. قیمت سکه تحت تاثیر عملکرد مثبت قیمت طلای جهانی و دلار افزایش یافت، اما از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان عبور نکرد. قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 655 هزار تومان قرار داشت، قیمت سکه در شروع معاملات امروز 11 میلیون و 735 هزار تومان بود. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی 11 میلیون و 750 هزار تومان ایستاد. اندازه حباب قیمتی سکه در آخرین ساعات معاملات امروز 2.3 درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود.

عرضه دلار افزایش یافت

همراه با افزایش قیمت دلار آزاد قیمت این ارز در بازار متشکل و سامانه سنا نیز رشد کرد.

1

قیمت دلار متشکل با رشد 216 تومانی روز 26 هزار و 481 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز 131 تومان بالا رفت و روی 26 هزار و 784 تومان ایستاد. عرضه دلار نیز بالا رفت، اما نتوانست جلوی رشد قیمت را بگیرد. عرضه دلار متشکل 9 درصد رشد کرد و روی 9 میلیون و 341 هزار قرار گرفت.

2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آزاد، متشکل و سنا بالا رفت و حجم عرضه دلار در بازار متشکل افزایش یافت. دامنه نوسان قیمت دلار و درهم محدود بود. قیمت طلای جهانی بالا رفت. قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار و طلا افزایش یافت، اما از مرز حساس عبور نکرد.

3

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید