شاخص بورس به نیمه کانال 1.4 میلیونی رسید

رونق سهم‌های خودرویی‌ و صعود بانکی‌های بورس تهران

کدخبر: ۴۴۸۴۷۰
اقتصادنیوز: امروز 27 مهر 1400 سهم‌های خودرویی بیشترین حجم معاملات را داشتند و قیمت تمام سهم‌های بانکی افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه تعداد نمادهایی که افزایش قیمت داشتند 3 برابر بیشتر بود و شاخص‌های بازار سهام همگی رشد پیدا کردند.

بورس

صعود شاخص به نیمه کانال

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در یک ساعت ابتدایی بیش از 7 هزار واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 444 هزار واحد رسید. پس از آن روند صعودی بازار ادامه یافت و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه 12 هزار و 552 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 449 هزار و 470 واحد رسید.

روند تغییرات شاخص هم‌وزن نیز مشابه شاخص کل بود و در پایان معاملات با رشد 4 هزار و 380 واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم 398 هزار و 347 واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس  با 72 واحد رشد به رقم 20 هزار و 378 واحد رسید.

بورس

گروه سبز بازار

روز سه‌شنبه قیمت سهام تمام نمادهای گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» افزایش یافت و وبملت، وسینا، وپست، دی، وپاسار، وپارس، وبصادر، وتجارت، ونوین، وکار، وخاور و وملل سبزپوش شدند.

افزایش ارزش صف‌های خرید پایانی 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 52 درصد رشد کرد و در رقم 482 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به دوشنبه 66 درصد کاهش یافت و 77 میلیارد تومان شد. 

نماد انرژی3 (سایر اشخاص بورس انرژی) با صف‌ خرید 226 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از انرژی3، نمادهای سپید (شرکت سپید ماکیان) و اخابر (شرکت مخابرات ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 31 میلیارد تومانی داشت. پس از وسرضوی، لپارس (پارس الکتریک) و وسصفا (شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان) بیشترین صف فروش داشتند.

عشق مسئولان ایرانی به داروخانه/در اکوایران ببینید:

 دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 359 نماد رشد قیمت داشتند که 254 نماد بورسی و 105 نماد فرابورسی بودند. همچنین 116 نماد کاهش قیمت داشتند که 77 نماد بورسی و 39 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 24 درصد بازار افت قیمت داشتند.

هت تریک سهامداران حقیقی

روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 192 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.  

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی برای دومین روز پیاپی به سهام آریان (شرکت پارس آریان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 74 میلیارد تومان بود. پس از آریان، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

 لیدرهای بازار

امروز نمادهای «وغدیر»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «شپدیس»، «کالا» و «لپارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «ذوب»، «شگویا» و «صبا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «غصینو» و «شراز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کدما صدرنشین است و فسبزوار و کیمیاتک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز توسن، فجهان و غگیلا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 918 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 98 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 644 میلیارد تومان رسید. امروز ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت به هزار و 541 میلیارد تومان رسید که 19 درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

 بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز کالا (شرکت بورس کالای ایران) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 123 میلیارد تومان بود.

پس از کالا، کدما بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خودرو و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

روز سه‌شنبه نمادهای خودرویی بیشترین حجم معاملات را داشتند. در جدول حجم معاملات امروز نیز نماد خودرو (ایران خودرو) با تعداد 425 میلیون و 344 هزار و 518 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد خپارس تعلق داشت. دو نماد خسگتر و خبهمن نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید