گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

تضعیف شاخص دلار؛ تقویت طلا در معاملات جهانی

کدخبر: ۴۴۸۴۶۶
اقتصادنیوز: قیمت طلا افزایش یافت و رقم‌هایی بالای 1780 دلار را به ثبت رساند. تحلیل‌گران معتقدند افزایش شاخص ریسک‌پذیری باعث افت شاخص دلار شد و واکنش مثبت قیمت طلا را به دنبال داشت.
تضعیف شاخص دلار؛ تقویت طلا در معاملات جهانی

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته رقم‌هایی نزدیک به 1775 دلار را به ثبت رساند. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نیز مسیر صعودی را دنبال کرد. قیمت طلا در ساعت 12 و 52 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1781 دلار قرار داشت.

به اعتقاد تحلیل‌گران رشد قیمت طلا در شروع معاملات امروز با عملکرد ضعیف شاخص دلار رابطه داشت. بر این اساس شاخص دلار در شروع معاملات امروز تحت تاثیر افزایش شاخص‌های ریسک‌پذیری افت کرد، علاوه بر مسئله مربوط به ریسک‌پذیری، افت بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا نیز در ساعاتی از معاملات امروز شاخص دلار را تحت فشار قرار داد.

قیمت بیت کوین جایگاه خود را حفظ کرد

بیت کوین

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 54 دقیقه صبح به وقت ایران روی 62 هزار و 23 دلار قرار داشت و تغییرات مثبت محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین روی 8 درصد قرار داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 1.17 تریلیون دلار رسیده بود. قیمت بیت کوین در طول 24 ساعت گذشته بالای مرز 60 هزار دلار نوسان می‌کرد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در طول این مدت حدود 4.9 درصد اختلاف داشتند. گزارش برخی از منابع حاکی از آن است که شرکت اورگرند برای بازپرداخت برخی از بدهی‌های داخلی مبالغی را ارسال کرد. با توجه به اینکه با انتشار خبر بحران اورگرند قیمت بیت کوین واکنش منفی نشان داده بود، احتمال دارد، بازپرداخت بدهی‌های این شرکت با عملکرد مثبت بیت کوین ارتباط داشته باشد.

قیمت اتریوم برخلاف بیت کوین در 24 ساعت گذشته افت کرده و روی 3 هزار و 790 دلار قرار گرفته بود. بازدهی 7 روزه اتریوم نزدیک به 9 درصد بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حوالی 447 میلیارد دلار قرار داشت. بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 4.2 درصد اختلاف داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید