خبر تاثیرگذار بر قیمت دلار

فرصت دو هفته ای بازار ارز به مذاکرات

کدخبر: ۴۴۸۳۳۷
تحلیل گران بازار ارز پیش بینی می کنند ، در صورتی که اخبار خاصی از مذاکرات هسته ای تا انتهای اکتبر( هفته اول آبان) منتشر نشود، دشوار است که قیمت دلار بتواند در کانال 27 هزار تومانی به نوسانات خود ادامه دهد.
فرصت دو هفته ای بازار ارز به مذاکرات

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز بعدازظهر خبری در بازار ارز منتشر شد که تحرک خریداران را بالا برد. اسکناس آمریکایی که در وقت عادی بازار در روز گذشته نوسان خاصی نداشت و در محدوده 27 هزار و 200 تومان درجا می زد، با اعلام عدم برگزاری مذاکره بین ایران و اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه در مسیر افزایشی قرار گرفت.

سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد روز پنجشنبه در بروکسل با ایران درباره از سرگیری مذاکرات درباره برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهند کرد.


در اکوایران ببینید؛«سیف اخلالگر اقتصادی است؟»


 

پس از این خبر، معامله گران خیلی زود توانستند قیمت دلار را به بالای محدوده 27 هزار و300 تومان ببرند. با این حال، این روند پایدار نبود و برخی بازیگران ارزی در موقعیت فروش قرار گرفتند.

معامله گران تصور می کنند که بازارساز ممکن است در روز سه شنبه میزان عرضه ارز خود را افزایش دهد. به همین دلیل، در خرید ارز کمی محتاط تر شدند. به عبارت دیگر می توان گفت که خبر عدم برگزاری مذاکره بین ایران و اتحادیه اروپا موجب شد که کاهشی ها از بازار با قدرت خارج شوند، ولی این خبر نتوانست افزایش پایداری را ایجاد کند.

پشت خطی

البته تحلیل گران باور دارند، در صورتی که اخبار خاصی از مذاکرات هسته ای تا انتهای اکتبر( هفته اول آبان) منتشر نشود، دشوار است که قیمت دلار بتواند در همین کانال 27 هزار تومانی به نوسانات خود ادامه دهد. در واقع قیمت دلار یک فرصت در حدود دو هفته ای به مذاکرات داده است تا بر اساس آن تعیین جهت کند.

در شرایط  کنونی به نظر می رسد که دامنه نوسانی بازار محدودتر شده است و بازه 27 هزار و 100 تا 27 هزار و 500 تومان بیشتر مورد توجه معامله گران قرار گرفته است. در 2 روز گذشته نیز قیمت توان عبور از محدوده 27 هزار و 300 تومان را از خود نشان نداده است، هر چند که کاهشی ها نیز موفق به شکست محدوده 27 هزار و 100 تومان نشدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید