آمار هشدار دهنده بستری روزانه کرونا در 6 روز اخیر

رکوردزنی مرگ ومیر کرونای ایران در آسیا+نمودار

کدخبر: ۴۴۸۲۷۶
اقتصادنیوز: افزایش شمار تست ها و واکسیناسیون کرونایی موجب شده شمار مبتلایان روزانه کاسته اما هنوز وضعیت مرگ ومیر خطرناک است. بررسی ها نشان می‌دهد ایران در 25 مهر ماه رکورددار بیشترین میزان مرگ ومیر در آسیا بوده است.
رکوردزنی مرگ ومیر کرونای ایران در آسیا+نمودار
به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای کرونایی کشور در ایران مسیر نزولی را اتخاذ کرده اما هنوز در مقایسه با آمارهای جهانی سطح بالایی دارد.
در میان آمارهای کاهشی کرونایی ابتلا روندی نزولی تر نسبت به قبل پیدا کرده است. بررسی های آماری نشان می دهد دو عامل در این کاهش موثر بوده است: رشد میزان واکسیناسیون و رشد تست های روزانه.
با این حال هنوز وضعیت مرگ ومیر این بیماری درکشور در سطح بالایی بوده و در روز 25 مهر رتبه نخست را در بین کشورهای آسیایی به ثبت رسانده است.

57 روز تست های روزانه کرونا بالاتر از 100 هزار نفر

در روز 26 مهر ماه تعداد مبتلایان روزانه کرونایی در کشور برابر با 11 هزار و 844 نفر بوده است که نسبت به روز گذشته خود 3 درصد افزایش داشته است.
با این حال مقایسه این متغیر با روز مشابه در یک ماه گذشته نشان از 32 درصد کاهش داشته است.
در بررسی های عوامل کاهش ابتلای روزانه می توان به دو متغیر مهم اشاره داشت:
نخست افزایش واکسیناسیون کرونایی. طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در کشور تا کنون تقریبا 49 میلیون نفر اقدام به تزریق واکسن کرده اند که از این بین تقریبا 25 میلیون و 150 هزار نفر هر دو دوز خود را در یافت کرده اند. رشد واکسیناسیون در این مدت می تواند عاملی برای کاهش روند صعودی شیوع کرونا در کشور باشد.
دوم رشد تست های روزانه کرونایی 
در کنار واکسیناسیون عامل دیگری که در این مدت سبب شده تا مبتلایان در مراحل ابتدایی رشد ویروس شناسایی شده و در نتیجه جلوی سرایت بیماری تا حدی گرفته شود، رشد تعداد واکسن های روزانه است.
بررسی ها نشان می دهد از روز اول شهریور تا کنون (یعنی در 57 روز گذشته) تعداد تست های روزانه کرونایی از 100 هزار نفر فراتر بوده و به طور میانگین روزانه 109 هزار و 865 نفر آزمایش ابتلا به کرونا داده اند.
این در حالی است که در موقعیت مشابه خود در سال گذشته تست های روزانه برابر با 26 هزار و 234 نفر بوده که از میزان کنونی آن 76 درصد کمتر بوده است.
با این حال با وجود کاهش در متغیر های کرونایی اما هنوز موقعیت ایران در برخی بررسی ها خطرناک مشاهده می شود.
کرونا

سقف تعداد بستری‌های روزانه در 6 روز گذشته

شمار بستری های روزانه کرونا در روز 26 مهر ماه برابر با هزار و 804 نفر بوده که نسبت به روز قبل 21.7 درصد افزایش پیدا کرده است.
بررسی آمارهای این شاخص در روزهای اخیر نشان می دهد این رقم بیشترین سطح بستری های روزانه این بیماری در 6 روز اخیر بوده که نشان از رشد این متغیر در روز 26 مهر ماه داشته است.
اتفاق مهم دیگر در این بازه رکورد مرگ ومیر کرونایی در قاره آسیا بوده است.
کرونا

بیشترین تعداد جانباختگان در 25 مهر ماه

همواره برای بررسی دقیق تر آمارهای کرونایی در جهان بهتر است این رقم را در روز گذشته مورد بررسی قرار داد. زیرا با توجه به فاصله زمانی کشورهای مختلف داده های روز جاری از پایداری کمتری برخودار است.
در همین راستا در روز 25 مهر ماه تعداد فوتی های روزانه کرونا در ایران برابر با 199 نفر بوده که بیشترین میزان مرگ ومیر کرونا در آسیا بوده است.
رتبه دوم مرگ ومیر کرونایی در این قاره نیز به کشور ترکیه تعلق داشته که برابر با 186 نفر بوده است.
هند نیز در این روز در ادامه روند نزولی خود 165 فوتی بیماری کرونا را ثبت کرده که سومین رتبه فوتی های کرونایی در آسیا بوده است.
به عبارت دیگر نشان می دهد با وجود کاهش آمارهای کرونایی در ایران اما هنوز این کاهش سرعت کمتری را در مقایسه با سایر کشور های پرابتلا و سیاه کرونایی در آسیا داشته است.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید