گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

مسیر متفاوت بیت‌کوین و اتریوم در 24 ساعت اخیر!

کدخبر: ۴۴۸۱۸۷
اقتصادنیوز: رشد قیمت انرژی با بازگشایی اقتصادی گره خورده است، قیمت طلا به تورم و رشد قیمت‌ها واکنش مثبت نشان می‌دهد، اما بازگشایی اقتصادی قاعدتا به سود طلا نخواهد بود.
مسیر متفاوت بیت‌کوین و اتریوم در 24 ساعت اخیر!

به گزارش اقتصادنیوز  قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز حدود 1767 دلار بود. نوسانات قیمت طلا در اولین ساعات معاملات محدود بود. قیمت فلز گرانبها در ساعت 12 و 6 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1762 دلار قرار داشت. قیمت طلا که در دوره پاندمی رشد قابل توجهی داشت، در شرایط کنونی با رشد اقتصادی بعد از پاندمی و روند تورم در این فرایند گره خورده است.

در حالی که رئیس بانک مرکزی اروپا معتقد است تورم گذراست و سرعت رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت، یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا می‌گوید فشارهای قیمتی در بازار واضح هستند و می‌توانند برای چندین ماه ادامه یابند. وی فشارهای قیمتی را ناشی از رشد قیمت انرژی می‌داند و معتقد است سرعت بهبود اقتصادی از آنچه پیش‌بینی می‌شد بیشتر است. اینکه با پایان پاندمی و بازگشایی اقتصادی تقاضا برای انرژی و به تبع آن قیمت انرژی رشد کند، منطقی به نظر می‌رسد، در واقع رشد قیمت انرژی در شرایط کنونی خود می‌تواند شاخصی از بازسازی اقتصادی باشد، اما اینکه رشد قیمت‌ها تا کی ادامه یابد، خودش در فرایند رشد اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که انتظارات تورمی به صورت پایدار و در سطوح بالا شکل گیرد، می‌تواند فرایند رشد اقتصادی را با اختلال مواجه کند.

پیش بینی تاریک از مدیران چینی/در اکوایران ببینید:

قیمت بیت کوین افزایش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت و 7 روز گذشته مثبت بود و قیمت این ارز دیجیتال در ساعت 12 و 13 دقیقه عصر به وقت ایران روی 61 هزار و 790 دلار قرار داشت. سرمایه بازار بیت کوین به 1.17 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 5.8 درصد اختلاف داشتند. قیمت بیت کوین رقم‌های زیر 60 هزار دلار را نیز در 24 ساعت گذشته به ثبت رساند، اما این سناریو که رشد قیمت بیت کوین ناگهانی بود و قیمت به سرعت نزول می‌کند، تا ظهر امروز محقق نشد.

بیت کوین

بر خلاف بیت کوین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته کاهش یافت و در ساعت 12 و 23 دقیقه عصر به وقت ایران روی 3 هزار و 826 دلار قرار گرفت. بازدهی 7 روزه اتریوم همچنان مثبت بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال روی 454 میلیارد دلار قرار داشت. بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 6.7 درصد اختلاف داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید