واکنش قیمت دلار به دو شایعه

آزادسازی ارزهای ایران در فضای‌ مجازی

کدخبر: ۴۴۸۰۷۰
شایعه عرضه ارز از سوی بازار ساز و آزاد سازی دلارهای بلوکه شده قیمت دلار را کاهش داد. اما درباره پیش بینی قیمت دلار پس از این شایعات معامله گران چه می گویند.
آزادسازی ارزهای ایران در فضای‌ مجازی

به گزارش اقتصادنیوز، دیشب در بازار پشت خطی دو شایعه بر روند معاملات اثر گذاشت. اولین شایعه احتمال آزادسازی مقداری از پول های بلوکه شده ایران بود. برخی کانال های اطلاع رسانی معامله گران عنوان می کردند که با توجه به تاکید ایران مبنی بر دریافت مقداری از دارایی های بلوکه شده، قبل از شروع مذاکرات هسته ای، احتمال عقب نشینی موقت آمریکا وجود خواهد داشت.

برخی از معامله گران به طعنه در واکنش به این شایعه بیان می کردند که ‌دلارهای بلوکه شده ی ایران در فضای مجازی آزاد شد. این عده اعتقاد داشتند که رفتار هیجانی بازار در معاملات پشت خطی با دوام نخواهد بود و احتمال برگشت قیمت دلار به بالای محدوده 27 هزار و 200 تومان را مطرح می کردند.

موافقت وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو

واکنش معنادار وزیر اقتصاد به سریال انتصاب امام صادقی ها در دولت

پشت خطی

شایعه دیگری که در بازار وجود داشت،‌ احتمال افزایش عرضه بازارساز در روز جاری بود. شماری از فعالان باور داشتند که بازار ارز پیش از صحبت های ریاست جمهوری، شاهد افزایش فروش دلار خواهد بود. گفته می شود که رئیسی امشب بعد از خبر ۲۱ شبکه یک، در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن خواهد گفت. برخی معامله گران حتی عنوان می کردند که ممکن است رییس جمهور خبر مهمی درباره مذاکرات هسته ای را به اطلاع مردم برساند.

در این میان عده ای از معامله گران عنوان می کردند که پس از انتخاب رییس کل جدید بانک مرکزی، میزان عرضه دلار بالا رفته است. مجموع این اخبار نشان می دهد که دیشب شماری از معامله گران به دنبال پایین بردن قیمت دلار بودند. آن ها حتی موفق شدند در بازار پشت خطی،‌ ارزش دلار را تا محدوده 27 هزار و 100 تومان کاهش دهند. معمولا زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد و اسکناس آمریکایی با جوسازی و اخبار در مسیر نزولی قرار می گیرد،  معامله گران ارزی قصد نوسان گیری و خرید دلار در نرخ های پایین تر را دارند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید