آخرین تحولات بازارهای جهانی

تاثیر متناقض سخنان لاگارد در بازار جهانی طلا!/ریزش نسبی بیت‌کوین و اتریوم

کدخبر: ۴۴۷۹۱۶
اقتصادنیوز: کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا وضعیت اقتصاد را مساعد پیش‌بنی و تورم را گذرا دانست با این حال او تاکید کرد: اقتصاد همچنان با سیاست‌های پولی، حمایت می‌شود. اگرچه بخش اول سخنان وی برای معامله‌گران بازار طلا خوشایند نبود، اما بخش دوم این سخنان که تداوم حمایت اقتصادی مرتبط بود با واکنش مثبت آنها مواجه شد.
تاثیر متناقض سخنان لاگارد در بازار جهانی طلا!/ریزش نسبی بیت‌کوین و اتریوم

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در معاملات روز پنج‌شنبه هفته گذشته توانست مرز 1800 دلار را لمس کند،  با این حال قیمت طلا در آن سطوح پایدار نماند و در معاملات روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند.  طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1767 دلار قرار گرفت. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است  و فردا بازار فلز گرانبها کار خود را در حالی آغاز می‌کند، که بانک‌های مرکزی مهم دنیا همچنان شرایط اقتصادی را مساعد ارزیابی می‌کنند.

حمایت‌های پولی ادامه می‌یابد

یکی از شانس‌هایطلا برای صعود وقوع یک دوره رکود تورمی بعد از پاندمی کرونا عنوان می‌شود. اما رئیس بانک مرکزی اروپا می‌گوید وقوع رکورد تورمی در چشم‌انداز اقتصادی پیش روی اروپا قابل تصور نیست. کریستین لاگارد معتقد است سرعت رشد افزایش می‌یابد و تورم گذراست. این اظهارات لاگارد در صورت صحت واکنش منفی قیمت طلا را در پی خواهد داشت، اما سخنان او بخش دیگری نیز داشت که می‌تواند امیدها در بازار فلز گرانبها را حفظ کند. رئیس بانک مرکزی اروپا می‌گوید، اقتصاد همچنان با سیاست‌های پولی حمایت خواهد شد. یکی از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت طلا در سال گذشته بسته‌های حمایتی و سیاست‌های انبساطی دولت‌های بزرگ محسوب می‌شد و در صورتی که انبساط پولی ادامه داشته باشد، به این معنی است که قیمت طلا نیز شانسی برای رشد خواهد داشت.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رساند و در ساعت 12 و 27 دقیقه عصر به وقت ایران روی 60 هزار و 672 دلار قرار گرفت. قیمت بیت کوین با وجود ثبت تغییرات منفی در 24 ساعت گذشته مرز 60 هزار دلار را از دست نداده و بازدهی 7 روز آن همچنان مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به 1.15 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 2.5 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته منفی و در هفت روز گذشته مثبت بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 890 دلار قرار داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 460 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 4.1 درصد اختلاف داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید