فعالان بازار باعث تثبیت قیمت ارز شده‌اند؟

نوسان کم‌ دامنه قیمت دلار و درهم

کدخبر: ۴۴۷۸۹۷
برخی معتقدند در شرایط کنونی و پیش از شروع مذاکرات باید از هر حرکت صعودی قیمت دلار برای فروش استفاده کرد، این رویکرد به عنوان یک عامل درونزا مانع رشد قیمت دلار می‌شود و دامنه نوسان را محدود می‌کند.
نوسان کم‌ دامنه قیمت دلار و درهم

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار عصر روز گذشته روی 27 هزار  و 250 تومان قرار داشت. قیمت دلار معاملات امروز را با تغییرات جزئی نسبت به روز گذشته آغاز کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 240 تومان بود.

فعالان بازار احتمال می‌دهند با شروع دور جدید مذاکرات قیمت دلار افت کند و معتقدند در روزهای جاری باید از هر نوسان صعودی قیمت دلار برای فروش استفاده کرد. در صورتی که این اندیشه فراگیر شده باشد، خودش می‌تواند مانع رشد قیمت دلار شود. در صورت افزایش قیمت، میزان عرضه به سرعت بالا می‌رود و قیمت برگشت می‌کند.


در اکوایران ببینید؛ سالار آقاخان کجاست؟


 

در واقع یک نیروی قوی مانع رشد قیمت دلار می‌شود و آن انتظار کاهش قیمت دلار (هر چند به صورت محدود) با شروع دور جدید مذاکرات است.

قیمت درهم به کمک دلار نیامد

قیمت درهم امارت نیز ظهر امروز تغییر قابل توجهی نسبت به روز گذشته نداشت. قیمت درهم حوالی 7 هزار و 450 تومان نوسان می‌کرد. تحلیل‌گران معتقد بودند با عبور قیمت درهم از مرز 7 هزار و 500 تومان انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت می‌شود. در معاملات نیمه اول امروز قیمت درهم نتوانست یک محرک صعودی برای قیمت دلار باشد و زیر مرز 7 هزار و 500 تومان باقی ماند.

اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کرده‌اند کدامند؟

در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله دلار اخبار مثبت و منفی از مذاکرات احیای برجام به چشم می‌خورد. بر اساس این اخبار برخی نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی از شروع بسیار زودهنگام مذاکرات خبر داده‌اند و وزیر امور خارجه معتقد است، مذاکرات وین باید از جایی که آمریکا از برجام خارج شد، آغاز شود. خبر دیگری که در بین فعالان بازار جلب توجه می‌کند به محدودیت‌هایی که طرف آمریکایی برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است مربوط می‌شود، بر این اساس آمریکا به صرافی‌های ارزهای دیجیتال دستور داده است که به روش‌های مختلف جلوی عبور از تحریم را بگیرند.

سکه امامی

نوسان قیمت سکه حول مرز حساس

بازار طلای جهانی دیروز و امروز تعطیل بود. روز گذشته قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت طلا توانست بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار گیرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد و روی 11 میلیون و 780 هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز تغییر محسوسی نداشت. قیمت سکه در ادامه به بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان بازگشت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 800 هزار تومان ایستاد. قیمت سکه صبح امروز حول مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان نوسان می‌کرد و نتوانست جایگاه خود را بالا یا پایین این مرز تثبیت کند. اندازه حباب قیمتی سکه 11 میلیون و 800 هزار تومانی با احتساب قیمت 27 هزار و 250 تومان برای دلار 4.1 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمتی سکه نسبتا بزرگ بود و تعجبی نداشت که قیمت سکه بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان پایدار نبود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت تغییرات قیمت دلار و درهم نسبت به روز گذشته محدود بود، قیمت سکه امامی نتوانست جایگاه خود بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را تثبیت کند و در نیمه اول معاملات امروز حول این مرز نوسان می‌کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید