نرخ سود وام مسکن 21.44 درصد

افزایش مجدد هزینه وام مسکن +نمودار

کدخبر: ۴۴۷۷۵۰
اقتصادنیوز: هزینه وام مسکن پس از افتی که در هفته گذشته به ثبت رسانید دوباره افزایش یافته و مسیری صعودی را ثبت کرد. این رخداد موجب شد تا نرخ سود وام مسکن به 21.44 درصد برسد.
افزایش مجدد هزینه وام مسکن +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از آن که هزینه وام مسکن در ابتدای هفته گذشته رکورد بیشترین سطح را به ثبت رسانید دوباره این روند کاهشی شده و از سطح 70 هزار تومان برای هز ورق تا کانال 60 هزار تومان کاهش پیداکرد.

به طور کلی اوراق تسهیلات بانک مسکن ابزاری است که متقاضیان خرید مسکن به واسطه آن از این بانک وام خریداری می کنند. با این عمل نیاز به ایستادن در صف نداشته و به طور سریعتری نیاز خود را مرتفع می کنند.

طبق قواعد این اوراق مجردین متقاضی وام درنهایت 140 میلیون تومان و متاهلین می توانند 240 میلیون تومان وام از بانک مسکن خریداری کنند. از آنجا که می توان به اعتبار هر ورق 500 هزار تومان وام از بانک مسکن خریداری کرد بنابراین مجردین مجاز به سقف خرید280 ورق و متاهلین تنها 480 ورق خواهند بود.

ازاین طریق هزینه وام مسکن برای متاهلین و مجردین محاسبه می شود.

هزینه وام مسکن افزایش یافت

این رقم برای مجردین در 24 مهر ماه با 530 هزار تومان افزایش نسبت به چهارشنبه هفته قبل به 19 میلیون و 315 هزار تومان رسید. این افزایش قیمت در هزینه وام مسکن متاهلین موجب شد تا این رقم برای متاهلین با رشد 2.8 درصدی به 33 میلیون و 110 هزار تومان برسد.

افزایش ثبت شده در هزینه وام مسکن به دلیل رشد قیمت اوراق تسهیلات بانک مسکن اتفاق افتاد. این قیمت در ابتدای هفته گذشته به 76 هزار تومان رسیده بود که با کاهش مستمردر پایان هفته به 67 هزار تومان رسید. پس از‌آن با آغاز آخرین هفته مهر ماه هزینه هر کدام از اوراق تسه تقریبا به 69 هزارتومان رسید و افزایشی مجدد را ثبت کرد.

اوراق تسه

نرخ سود وام مسکن در 24 مهر

با توجه به پرداختی متقاضیان وام مسکن در دو مرحله نرخ سود وام مسکن نیز متناسب با قیمت اوراق از حالت اسمی خود جدا شده و عدد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

درهمین رابطه نرخ سود وام مسکن با افزایش نسبت به هقته قبل به 21.44 درصدرسیده و 3.9 واحد در صد بیشتر از نرخ اسمی خود قرار گرفت.

اوراق تسه

هزینه نهایی وام مسکن در 24 مهر 

در همین خصوص نهایتا خالص هزینه های مجردینی که در روز شنبه برای اخذ وام مسکن از طریق خرید اوراق تسه اقدام کرده و بایستی آن را در طول 12 سال به بانک باز پرداخت کنند دامنه نوسانی موازی با نرخ سود وام مسکن داشته است. بر این اساس خالص هزینه پرداختی مجردین در روز شنبه 24 مهر ماه 179 میلیون و 420 هزار تومان بود و نسبت به روز قبل یک میلیون و 600 هزار تومان بوده است. این رقم برای متاهلین نیز به 333 میلیون رسیده و نسبت به روز قبل تقریبا 3 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. 

اوراق تسه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید