گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

حرکت سکه به بالای مرز حساس/ حباب دلار منفی شد

کدخبر: ۴۴۷۷۳۱
اقتصادنیوز: امروز 24 مهر 1400 قیمت سکه امامی با رشد هر چند محدود قیمت دلار، توانست بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار گیرد.
حرکت سکه به بالای مرز حساس/ حباب دلار منفی شد

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا ظهر پنج‌شنبه روی 27 هزار و 100 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز رشد کرد و روی 27 هزار و 330 تومان قرار گرفت. به اعتقاد تحلیل‌گران قیمت دلار برای صعود دو مرز 27 هزار و 500 تومان و 27 هزار و 800 تومان را پیش رو داشت و مرز حساس پایینی برای دلار قیمت 26 هزار و 800 تومان عنوان می‌شد.  به هر روی قیمت دلار مسیر نزولی را در پیش گرفت و در آخرین ساعات معاملات امروز روی 27 هزار و 250 تومان ایستاد.

4

نوسان کم دامنه قیمت درهم

دامنه نوسان قیمت درهم در طول معاملات امروز محدود بود. قیمت درهم امارات امروز را با قیمت 7 هزار و 440 تومان آغاز کرد و در آخرین ساعات معاملات نیز روی همین رقم ایستاد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل قیمت درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 327 تومان به دست می‌آمد. حباب قیمتی منفی دلار در شروع معاملات بسیار کوچک بود، اما در ادامه قدری رشد کرد و به مقادیر روزهای گذشته نزدیک شد.

قیمت سکه بالای مرز حساس قرار گرفت

قیمت طلای جهانی در روز جمعه عملکرد خوبی نداشت و بخشی از رشد قیمت روز پنج‌شنبه و چهارشنبه را پس گرفت. قیمت سگه امامی در شروع معاملات امروز بدون تغییر نسبت به عصر پنج‌شنبه و روی رقم 11 میلیون و 730 هزار تومان قرار داشت. مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان برای قیمت سکه مهم بود. قیمت سکه در طول معاملات امروز رشد کرد و در نهایت روی 11 میلیون و 805 هزار تومان قرار گرفت. در نتیجه قیمت سکه با رشد هر چند محدود دلار موفق شد به بالای مرز حساس بازگردد.

عرضه دلار افزایش یافت

همراه با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، حجم عرضه در بازار متشکل رشد کرد. عرضه دلار امروز 43 درصد از روز پنج‌شنبه بالاتر بود و روی 9 میلیون و 96 هزار قرار گرفت.

1

افزایش عرضه را می‌توان به این مسئله تعبیر کرد، که احتمالا حساسیت بانک مرکزی در مورد رشد قیمت دلار زیاد شده است. حرکت خلاف جهت قیمت دلار متشکل نیز در معاملات امروز قابل توجه بود. قیمت دلار متشکل در معاملات امروز بر خلاف قیمت دلار سنا و آزاد کاهش یافت. احتمال دارد این افت محدود قیمت دلار در بازار متشکل نیز در کنترل نوسانات صعودی قیمت دلار موثر بوده باشد.

2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در بازار آزاد قدری افزایش یافت. قیمت درهم رشد کرد. قیمت سکه امامی بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت. عرضه دلار افزایش یافت و قیمت دلار متشکل بر خلاف قیمت دلار آزاد و سنا کاهش یافت.

3

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید