گزارش اقتصادنیوز از تحولات بازار سهام در اولین روز کاری هفته؛

اثر مثبت عشقی بر بورس تهران/ جهش در روز اول

کدخبر: ۴۴۷۶۸۱
اقتصادنیوز: امروز 24 مهر 1400 در اولین روز کاری هفته شاخص کل بورس پایتخت بیشترین صعود سال جاری را ثبت کرد و پس از 8 روز بازار سهام با ورود نقدینگی حقیقی مواجه شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس 40 هزار و 60 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 437 هزار واحد رسید.

«بورس» تعلیق شد

بورس

بازگشت به کانال 1.4 میلیونی

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در 30 دقیقه ابتدایی بیش از 26 هزار واحد صعود کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه 40 هزار و 60 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 437 هزار و 446 واحد رسید. بدین ترتیب با ثبت بیشترین رشد سال جاری، شاخص کل به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد بازگشت.

شاخص هم وزن نیز در پایان معاملات امروز 9 هزار و 398 واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم 402 هزار و 175 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 489 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 556 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 423 نماد رشد قیمت داشتند که 305 نماد بورسی و 118 نماد فرابورسی بودند. همچنین 64 نماد کاهش قیمت داشتند که 39 نماد بورسی و 25 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 85 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 13 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی پس از 8 روز

روز شنبه پس از 8 روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 548 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.  

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 63 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) و کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «پارسیان»، «رکیش» و «کدما» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «قچار»، «قاسم» و «حآفرین» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و فسبزوار و کدما در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، توسن و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

فرمول شکست خورده دولت برای تورم/در اکوایران ببینید:

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 352 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 307 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به چهارشنبه 90 درصد کاهش یافت و 48 میلیارد تومان شد. 

نماد انرژی3 (سایر اشخاص بورس انرژی) با صف‌ خرید 255 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از انرژی3، نمادهای فاسمین (شرکت کالسیمین) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به سرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 26 میلیارد تومانی داشت. پس از وسرضوی، وسصفا (شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان) و سنیر (شرکت سیمان سفید نیریز) بیشترین صف فروش داشتند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 876 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 24 درصد کاهش یافته است. اما ارزش معاملات خرد با رشد 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 418 میلیارد تومان رسید. 

ارزش معاملات اوراق بدهی نیز که 8 درصد ارزش کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد به 593 میلیارد تومان بالغ شد که افت 87 درصدی را نسبت به روز چهاشنبه نشان می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 396 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، نماد کدما بیشترین ارزش معاملات را داشت و کالا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد وملل و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 669 میلیون و 374 هزار و 228 سهم در صدر قرار گرفته است. شپنا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد بزرگ خودرویی، خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید