قیمت بازاری و معادل درهمی دلار همگرا شدند

سیگنال طلای جهانی به قیمت سکه/افت محدود دلار

کدخبر: ۴۴۷۶۴۴
قیمت سکه امامی که تحت تاثیر رشد قیمت دلار و افت قیمت طلا قرار داشت. قدری رشد کرد، اما تا پایان معاملات نیمه اول روز نتوانست از مرز حساس 11 میلیون و 800 هزار تومان عبور کند و به سطوح قبلی بازگشت.
سیگنال طلای جهانی به قیمت سکه/افت محدود دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که عصر روز پنج‌شنبه روی 27 هزار و 100 تومان قرار داشت، معاملات امروز را با رشد 230 تومانی آغاز کرد و روی 27 هزار و 330 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار پیش از این در معاملات پشت خطی افزایش یافته بود. قیمت درهم امارات نیز در شروع معاملات امروز به طور محدود نسبت به عصر روز پنج‌شنبه افزایش یافته و روی 7 هزار و 440 تومان قرار گرفته بود.

با ضرب کردن این عدد در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673)  عدد 27 هزار و 327 تومان به دست می‌آمد. بر این اساس حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم که معمولا منفی بود، نزدیک به صفر محاسبه می‌شد. در نتیجه قیمت دلار می‌توانست قدری کاهش یابد، همین اتفاق افتاد و قیمت دلار با افت محدود، معاملات نیمه اول روز را روی رقم 27 هزار و 210 تومان به پایان رساند.

قیمت سکه در عبور از مرز حساس ناکام ماند

سکه امامی

قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز تقریبا نسبت به عصر روز پنج‌شنبه بدون تغییر بود. قیمت سکه صبح امروز 11 میلیون و 730 هزار تومان بود و در ادامه قدری رشد کرد و روی 11 میلیون و 760 هزار تومان قرار گرفت.

قیمت 11 میلیون و 800 هزار تومان یک مرز حساس مهم برای سکه بود. قیمت سکه صبح امروز نتوانست از مرز حساس عبور کند. سیگنال قیمت دلار به سکه صعودی بود، اما قیمت طلای جهانی قدری عقب‌نشینی کرده بود. این دو، اثر هم را تعدیل کردند.

 با احتساب قیمت 27 هزار و 220 تومان برای دلار، اندازه حباب قیمتی سکه 11 میلیون و 760 هزار تومانی 3.85 درصد به دست می‌آمد. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز 11 میلیون و 740 هزار تومان بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی مثبت نسبت به عصر روز پنج‌شنبه آغاز کرد. قیمت درهم نیز معاملات را صعودی شروع کرد. قیمت دلار در ادامه قدری کاهش یافت و قیمت سکه امامی تحت تاثیر رشد قیمت دلار و افت قیمت طلای جهانی قرار داشت. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید