توقف طلا در آخرین روز هفته

بیت کوین در آستانه گذر از مرز۶۰هزار دلاری

کدخبر: ۴۴۷۴۴۸
اقتصادنیوز: امروز بیت‌کوین به مرز۶۰هزار دلاری نزدیک شد.
بیت کوین در آستانه گذر از مرز۶۰هزار دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ، CoinGecko  اعلام کرد، ارز دیجیتال برتر در کمتر از یک ساعت 3.5 درصد افزایش یافت و برای اولین بار از ماه مه(خرداد) سال جاری به مرز 60هزار دلار رسید.

این رشد درپی گزارش بلومبرگ مبنی ‌بر عدم مخالفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با ETF بازار آتی بیت‌کوین و احتمال راه‌اندازی این نوع ETF بیت کوین در هفته آینده رخ داد.

coindesk-ETH-chart-2021-10-15

توقف طلا

روند طلا پس از دو روز روند مثبت، صبح امروز روندی متفاوت را تجربه کرد. امروز قیمت فلز زرد 0.22 درصد و نقره 0.18 درصد کاهش پیدا می کند.

با وجود این کاهش نسبی قیمت، طلا این هفته بهترین هفت روز خود را در پنج ماه اخیر تجربه کرد. کاهش نرخ‌های دلار و بازده خزانه داری آمریکا، زیان‌های معاملات طلا در این ایام را تا حدود زیادی محدود کرد.

پس از رسیدن طلا به بالاترین سطح یک ماهه 1800.12 دلار در روز پنجشنبه ، قراردادهای آتی طلا 0.11 درصد کاهش یافت و به 1795.95 دلار رسید. این هفته تا کنون 2.1 درصد افزایش یافته است. دلار ، که به طور معمولخلاف جهت طلا حرکت می‌کند، در روز جمعه افزایشی شد.

اگرچه به نظر می‌رسد بهبود آمار تعیین‌کننده بازار کار آمریکا به طور گسترده ای برای کاهش تدریجی حمایت‌ها ونظارت‌های فدرال رزرو در نوامبر 2021 کافی تلقی می شود، اما اختلافات بین مقامات بانکی در این اقتصاد ادامه دارد.

کمیته راهبری صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه اعلام کرد: سیاست گذاران جهانی باید به نظارت دقیق بر نوسان قیمت‌ها ادامه دهند تا فشارهای تورمی را طی شده و  اقتصاد به شرایط عادی باز گردد.

بیت کوین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید