گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

شناسایی مانع رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی

کدخبر: ۴۴۷۰۶۱
اقتصادنیوز: افزایش قیمت انرژی یکی از محرک‌های صعودی قیمت طلا محسوب می‌شود، اما تاکید فدرال رزرو بر آغاز سیاست‌های انقباضی در موعد تعیین‌شده و سیاست‌های لفظی این بانک مانع رشد قیمت طلا شده است.
شناسایی مانع رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در روز گذشته به سمت مرز 1770 دلار حرکت کرد، اما از آن عبور نکرد و در پایان معاملات روی 1760 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نیز یک خیز به سمت مرز 1770 دلار برداشت. قیمت طلا در ساعت 12 و 45 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1767 دلار قرار داشت. تغییرات شاخص دلار امروز منفی بود، احتمالا این امر به رشد قیمت طلا در شروع امر کمک کرد. عامل دیگری که در این روزها می‌تواند با حرکت‌های صعودی قیمت طلا ارتباط داشته باشد، رشد قیمت انرژی است. تحلیل‌گران معتقدند رشد قیمت انرژی با رشد قیمت فلزهای صنعتی، قیمت محصولات کشاورزی و قیمت فلزات گرانبها ارتباط دارد.

در حالی که برخی معتقدند قیمت طلا می‌تواند همراه با قیمت انرژی خود را بالا بکشد، مقامات فدرال رزرو سیاست‌های لفظی خود برای کنترل تورم را دنبال می‌کنند. برخی از آن‌ها از شروع تیپرینگ تا پایان سال جاری حمایت می‌کنند و برخی دیگر معتقدند افزایش قیمت‌ها به خاطر کمبود عرضه است و به زودی با بازسازی اقتصاد مرتفع می‌شود. (لازم به ذکر است رشد قیمت انرژی با افزایش تولید و بازسازی اقتصادی رابطه مستقیم دارد)

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین بعد از اینکه روز گذشته توانست رقم‌هایی بالای مرز 57 هزار دلار را به ثبت برساند، کاهش یافت. بازدهی قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود و قیمت این ارز دیجیتال در ساعت 12 و 47 دقیقه عصر به وقت ایران روی 54 هزار و 650 دلار قرار داشت. سرمایه بازار بیت کوین به 1.03 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5.6 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته منفی بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 441 دلار بود. سرمایه آن روی 404 میلیارد دلار قرار داشت و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد بود. معمولا نوسانات قیمت اتریوم از بیت کوین شدیدتر است، اما در 24 ساعت گذشته قیمت بیت کوین نوسانات شدیدتری را به ثبت رسانده بود.

تنظیمات قانونی مقابل ارزهای دیجیتال

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید معتقد است که دامنه وسیعی از خطرات در مورد رشد ناگهانی ارزهای دیجیتال وجود دارد. بر اساس اظهارات وی دولت بایدن تازه اعمال محدودیت‌ها و تنظیمات قانونی در مورد ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است و تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که خطرات بازار ارزهای دیجیتال به درستی شناخته و تنظیمات قانونی مناسب در مقابل آن اعمال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید