افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی درباره بیت‌کوین! /

قیمت بیت‌کوین در آستانه گذر از مرز 57 هزار دلاری

کدخبر: ۴۴۶۵۶۳
اقتصادنیوز: نگرانی‌های زیست محیطی در مورد بیت کوین در حال گسترش است. قیمت بیت کوین به مرز 57 هزار نزدیک شد. برخی معتقدند در صورت سازگاری بیت کوین با آینده اقتصاد، حتما راهی برای مسائل محیط زیستی پیدا می‌شود.
قیمت بیت‌کوین در آستانه گذر از مرز 57 هزار دلاری

به گزارش اقتصادنیوز امروز نخستین روز کاری هفته برای طلای جهانی بود. قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا قرار گرفت و رقم‌هایی بالای 1780 دلار را به ثبت رساند. قیمت طلا نتوانست در سطوح بالایی پایدار بماند و در پایان معاملات روز جمعه روی 1757 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز 1755 دلار بود و در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد. قیمت طلا در ساعت 12 و 38 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1753 دلار قرار داشت.

طلا

قیمت بیت کوین و اتریم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته افزایش یافت و در ساعت 12 و 44 دقیقه عصر به وقت ایران روی 56 هزار و 628 دلار قرار گرفت. بازدهی 7 روزه بیت کوین نزدیک به 19 درصد بود و سرمایه آن به 1.07 تریلیون دلار رسیده بود. قیمت بیت کوین توانست در 24 ساعت گذشته خود را به مرز 57 هزار دلار نزدیک کند. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 56 هزار و 965 دلار بود.

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته مثبت بود. قیمت اتریوم به 3 هزار و 597 دلار رسیده بود و سرمایه آن در حوالی 427 میلیارد دلار قرار داشت. بازدهی 7 روزه اتریوم نیز نزدیک به 7 درصد بود.

نگرانی‌های زیست محیطی در مورد استخراج بیت کوین

در دوره پاندمی کرونا بازار ارزهای دیجیتال به سرعت رشد کرد. در حال حاضر استقبال سرمایه‌گذاران بزرگ از رمزارز در حال گسترش است. پیش‌بینی می‌شد با پایان پاندمی و بازگشایی مشاغل قیمت ارزهای دیجیتال ضربه سنگینی بخورد، اما به نظر می‌رسد پذیرش این دارایی‌ها توسط شرکت‌های بزرگ و مردم باعث شده است رمزارزها به عنوان یک مانع تورمی و یک سرمایه‌گذاری خوب مطرح شوند.  همراه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال نگرانی‌هایی درباره مسائل زیست محیطی مطرح می‌شود، اما آیا واقعا مسائل زیست محیطی در تعیین مسیر آینده ارزهای دیجیتال تعیین‌کننده هستند؟ برخی معتقدند بشر همواره راه خود را پیدا می‌کند و اگر ارزهای دیجیتال با آینده اقتصاد جهانی سازگار باشد، راهی برای مسائل زیست‌محیطی پیدا خواهد شد. آن‌ها معتقدند اظهاراتی که در مورد مضرات محیط زیستی بیت کوین مطرح می‌شود، بیشتر انگیزه‌های جناحی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید