در گفت‌وگو با اقتصادنیوز مطرح شد

تشکیل 5 کمیته مالی در شهرداری تهران/ اعلام زمان از سرگیری جلسات علنی شورای شهر

کدخبر: ۴۴۶۳۶۰
اقتصادنیوز :‌یک عضو شورای شهر تهران ازتشکیل 5 کمیته برای حل چالش های مالی وعمرانی شهر تهران خبرداد .
تشکیل 5 کمیته مالی در شهرداری تهران/ اعلام زمان از سرگیری جلسات علنی شورای شهر

 ناصر امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادنیوز در خصوص این که تا چه زمانی جلسات هم اندیشی به جای جلسه علنی برگزار می شود گفت :‌ در جلسه‌ هم‌اندیشی برخی از اعضا نیز به ادامه دار بودن این روند معترض شدند؛مهدی چمران، رئیس شورا هم اعلام کرد که  این جلسات موقت است و برای آن است که تیم جدید شهرداری تازه مستقر شده و برای هماهنگی یکی دو جلسه‌ای با شهردار و معاونانش صحبت کرده و پس از آنکه دستورجلسات غنی شود، دوباره صحن از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد :ما قصد نداشتیم در جلسات روز یکشنبه بدون آنکه دستورجلسه‌ قابل‌قبولی داشته باشیم، وقت‌کشی کرده و وقت خودمان و رسانه‌ها را بگیریم. خوشبختانه امروز کمیسیون‌ها اعلام کردند طرح‌ها و لوایحی برای ارائه در صحن دارند و از روز سه‌شنبه جلسات به روال عادی بازمی‌گردد.

امانی در پاسخ به این پرسش که در توییتی اعلام کردیم در جلسه‌ هم‌اندیشی از انتصاب مدیران از بدنه‌ی شهرداری تشکر کرده و در عین حال خواسته بودید مدیران کل و سازمان‌ها نیز از بدنه انتخاب شوند؛ زیرا هرگونه انتصاب در این سطوح از بیرون شهرداری سبب ایجاد سازمانی غیررسمی و کاهش سرمایه‌ِ‌ اجتماعی می‌شود. آیا شهردار قولی در این رابطه داد یا خیر، گفت: در هم‌اندیشی امروز درخصوص انتخاب شهرداران مناطق از بدنه و مدیران کل سازمان‌ها و شرکت‌ها مسائل را مطرح کردند که انتخاب مدیران بعد از معاونین از بدنه به نفع شهرداری است و ایشان هم گوش دادند. انشاء‌الله که عمل کنند. وظیفه‌ی ما تذکر است.

او در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص چالش‌های درآمدی شهرداری نیز توضیح داد: شهردار اعلام کرد پنج کمیته در این رابطه تشکیل شده؛ ازجمله کمیته‌ای متشکل از معاون اقتصادی، معاون برنامه‌ و بودجه و شخص شهردار که خود شهردار آن را مدیریت می‌کند. کمیته‌ دیگر خاص تعهدات سازمان‌ها و ارگان‌ها به شهرداری و بالعکس. کمیته‌ای برای شفاف‌سازی تعهدات سازمان‌ها و نهادهای مختلف و کمیته‌ای نیز برای پیگیری مطالبات شهرداری در سطح مناطق و در سطح کلان و همچنین کمیته‌ای برای پروژه‌های مشارکتی که مدت‌هاست محل اختلاف شدند که به نظر می‌آید با تشکیل این کمیته‌ها و شفاف‌سازی مطالبات شهرداری در بحث درآمدی توفیقاتی حاصل شود.

او در پاسخ به این پرسش که گفته بودید تا پایان مهرماه تکلیف انتصابات در شهرداری روشن می‌شود نیز گفت: در جلسه‌ امروز شهردار تهران اعلام کرد 100 نفر در کانون انتصابات ارزیابی شدند که 27 نفر به مرحله‌ قطعی رسیده و احکامشان در مرحله‌ صدور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید