کاهش عدم‌ قطعیت در بازار

قیمت‌ سکه و دلار نزولی شد

کدخبر: ۴۴۶۰۰۰
قیمت دلار تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی و کاهش عدم اطمینان در بازار تا نزدیکی مرز 27 هزار و 800 تومان پایین آمد اما این مرز را از دست نداد، قیمت سکه نیز تا حوالی 11 میلیون و 800 هزار تومان افت کرد.
قیمت‌ سکه و دلار نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز چهارشنبه هفته گذشته مرز 28 هزار تومان را از دست داد و روی 27 هزار و 980 تومان قرار گرفت. ورود دلار به کانال 27 هزار تومانی همراه با انتشار خبر انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی اتفاق افتاد.

از سوی دیگر خبر برداشته شدن برخی از تحریم‌ها باعث شد قیمت دلار در معاملات پشت خطی باز هم کاهش یابد و به مرز 27 هزار و 800 تومان نزدیک شود.

فضای خبری بازار کاهشی است

اخبار امیدوار کننده در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کند. انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی یک عامل نااطمینانی را از بازار حذف کرده بود، زمان شروع دور جدید مذاکرات نیز برای فعالان بازار یک سوال مهم بود.

سخنگوی وزارت خارجه در این مورد گفت که به زودی می‌توانیم زمان دقیقی برای از سرگیری مذاکرات وین تعیین کنیم. بر اساس اظهارات خطیب زاده مرحله دوم بازبینی گفت و گوهای قبلی به زودی به نتیجه می‌رسد و بعد از آن مذاکرات از سر گرفته می‌شود.

قیمت دلار مرز 27 هزار و 800 تومان را حفظ کرد

تحلیل‌گران قدرت کاهشی اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کرده بود، محدود می‌دانستند و معتقد بودند قیمت دلار برای اینکه وارد فاز کاهشی بعدی شود باید دامنه 27 هزار و 700 تا 27 هزار و 800 تومان را پشت سر بگذارد. به هر روی قیمت دلار در شروع معاملات امروز روی 27 هزار و 880 تومان قرار داشت.

قیمت دلار در اولین ساعات معاملات تمایلی برای بازگشت به کانال 28 هزار تومان از خود نشان نداد و در عین حال از محدوده پایینی نیز عبور نکرد. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز 27 هزار و 820 تومان بود و فعالان بازار عملکرد رئیس جدید بانک مرکزی و حواشی مذاکرات احیای برجام را زیر نظر داشتند.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

سکه امامی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه توانست رقم‌هایی بالای مرز 1780 دلار را به ثبت رساند. البته قیمت طلا در آخرین ساعات معاملات روز جمعه روی 1757 دلار قرار گرفت، با این وجود خیز طلا به سمت مرز 1800 دلار قدری انتظارات افزایشی در بازار فلز گرانبها را تقویت کرد. قیمت سکه امامی عمدتا تحت تاثیر بازار طلای جهانی و دلار بازار داخل قرار دارد. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز تحت تاثیر افت قیمت دلار قرار گرفت و تغییراتی منفی را به ثبت رساند.

قیمت سکه امامی که عصر روز چهارشنبه روی 11 میلیون و 920 هزار تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز افت کرد و تا 11 میلیون و 820 هزار تومان پایین آمد. مرز حساس بعدی برای قیمت سکه 11 میلیون و 800 هزار تومان عنوان می‌شد و تحلیل‌گران معتقد بودند قیمت سکه این مرز را به راحتی از دست نخواهد داد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار که در معاملات روز چهارشنبه مرز 28 هزار تومان را از دست داد باز هم افت کرد و به مرز 27 هزار و 800 تومان نزدیک شد. رئیس جدید بانک مرکزی منصوب شده است و اخبار برجامی نسبتا مثبت هستند. قیمت سکه امامی تحت تاثیر افت قیمت دلار کاهش یافت و به مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان نزدیک شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید