پیام حفظ سطح 28 هزار در بازار ارز

پیش بینی قیمت دلار در بلاتکلیفی مذاکرات / اهمیت یک مرز در بازار ارز

کدخبر: ۴۴۵۳۷۵
اقتصادنیوز: اعتقاد بیشتر معامله گران ارزی این است که در صورت ادامه وضع موجود و بلاتکلیفی وضعیت مذاکرات هسته ای، روند افزایشی دلار ادامه خواهد یافت.
پیش بینی قیمت دلار در بلاتکلیفی مذاکرات / اهمیت یک مرز در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز مرز 28هزار تومانی در بازار ارز از دست نرفت. حفظ قیمت دلار بالای این مرز موجب شده است که انتظارات افزایشی در میان بازیگران دلار تقویت شود. در کنار این، از نگاه فعالان، اتفاقات سیاسی- امنیتی که در روزهای اخیر رخ داده است، زمینه ساز ورود تقاضای احتیاطی بیشتر به بازار شده است. جدا از این، برخی از خبرگزاری ها نوشته اند که آمریکا به دنبال این است که نقشه دومی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران پیاده کند. قبل تر گفته می شد که اولویت ایالت متحده برگشت دوباره به توافق برجام است.

چنین خبرهایی تا حدی فضای انتظاری را به سود افزایشی ها بازار تغییر داده است و حداقل مانع از آن شده است که اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۸ هزار تومانی برود. با این حال، دیشب خبری در میان معامله گران ارزی پخش شد که می تواند زمینه ساز افزایش فروش ها در بازار دلار شود. شایعه انتشار یافته در بازار این بود که در این هفته ایران اعلام می کند که نهایتا تا ده روز دیگر به مذاکرات وین می پیوندد. این خبر ممکن است به طور موقت دست کاهشی ها را در بازار تقویت کند. ولی رصد شرایط کنونی نشان می دهد که مذاکرات سختی در پیش رو خواهد بود. نه طرف ایرانی و نه آمریکایی ها در مواضع گذشته خود تغییری ایجاد نکرده اند و همین مساله رسیدن به یک توافق را دشوار می کند.

اعتقاد بیشتر معامله گران ارزی این است که در صورت ادامه وضع موجود و بلاتکلیفی وضعیت مذاکرات هسته ای، روند افزایشی دلار ادامه خواهد یافت. با این حال، شروع مذاکرات می تواند تا حدی قدرت نیروهای افزایشی را به صورت موقت تعدیل کند. انتظار می رود که در روز جاری، با توجه به تعطیلات، حجم معاملات ارزی زیاد نباشد و قیمت دلار نوسان زیادی را تجربه نکند. با این حال ماندن بالای مرز ۲۸ هزار تومان برای بازیگران ارزی، معنای افزایشی زیادی خواهد داشت، همانطور که برگشت به زیر مرز یاد شده، می تواند نمایانگر قدرت گیری کاهشی های بازار باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید