شهر خبر
انتشار حقایقی از بن سلمان در یک کتاب

افشاگری درباره انحرافات اخلاقی سیاستمدار معروف

کدخبر: 445222
یک کتاب بین المللی که به تازگی منتشر شده، با تشبیه محمد بن سلمان به شخصیتی افسانه ای، او را دیکتاتوری منحرف توصیف کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک انستیتوی بین المللی کتابی را در خصوص محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی منتشر کرده و او را دیکتاتوری با رفتار‌های منحرفانه توصیف کرده؛ اقدامی که محکومیتی جدید در سطح جهانی برای شخصیت ولیعهد سعودی محسوب می‌شود.

این کتاب که از سوی «مرکز بین‌المللی دانشوران وودرو ویلسون» منتشر شده است، با بن سلمان را به شخصیتی داستانی در اساطیر یونان توصیف کرده است و با عنوان «محمد بن سلمان: آیا او ایکاروس عربستان است؟» منتشر شده است.

ایکاروس، شخصیتی افسانه‌ای است که به همراه پدرش تصمیم گرفت تا از زندان مینوس به کرت بگریزد. پدرش برای او بال‌هایی از جنس موم و پر ساخت تا با آن‌ها بگریزد. پدر به او توصیه کرد تا از تکبر و از خود راضی بودن بپرهیزد و پس از آن از پرواز در ارتفاع خیلی پایین یا خیلی بالا دوری کند. با این وجود او به توصیه پدر گوش نکرد و به خورشید نزدیک شد، موم‌ها آب شدند و بال‌ها جدا گشت و به دریا افتاد.

انتشار این کتاب، در سومین سالگرد جنایت ترور جمال خاشقجی، شخصیت بارز سعودی که داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه رخ داد، به وقوع پیوسته است.

در این کتاب طرز تفکر بن سلمان مورد تحلیل قرار گرفته و پیچیدگی‌های شخصیتی و رفتار منحرفانه وی بر اساس دیدگاه نویسنده کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

در توصیف این کتاب آمده است: محمد بن سلمان پادشاهی بدون کنترل است؟ یا فردی است که به دنبال راهی برای رسیدن به قدرتی جهانی است؟ آیا او اصلاح گری اجتماعی است که به دنبال جلب کشورش به قرن ۲۱ ام هست و یا یک دیکتاتور وحشی دیگری است؟ آیا او رهبری است که به سوی بزرگی حرکت می‌کند و یا پا در مسیر ایکاروس می‌گذارد؟

در این کتاب که از سوی «دیوید اوتاوای» روزنامه نگار واشنگتن پست نوشته شده، نویسنده می‌گوید: من بیش از نیم قرن را صرف مشاهده و گزارش سیاست عربستان کرده ام. من معتقدم که بن سلمان پادشاهی خواهد بود که هیچ مانعی جلودار رفتار بد او نیست و او یک دیکتاتور وحشی دیگر خواهد بود.

کتاب جدید درباره بن سلمان

انتشار این کتاب در حالی صورت گرفته که پایگاه «Intelligence Online» که یک پایگاه اطلاعاتی فرانسه محسوب می‌شود نیز جزئیاتی از رفتار‌های محمد بن سلمان را فاش کرد

این پایگاه نوشت: هرکسی که با محمد بن سلمان دیدار کرده، او را فردی سرد و بسیار بی ادب توصیف کرده است.

در این گزارش آمده است: بن سلمان منتظر ارضای بلندپروازی‌های سیاسی خود برای بهبود چهره اش در بین اعضای قبیله خود است.

شبکه آمریکایی "CNN" همچنین فاش کرد که تأخیر در تحویل شهر معروف نئوم، ابن سلمان را به فردی بی پروا و وحشی تبدیل کرد.
این شبکه در گزارشی اعلام کرد که مهلت شهر NEOM بسیار دیرتر خواهد بود که این امر باعث خشم ولیعهد عربستان می‌شود.