مقایسه آمار کرونای 1400 با سال پیش

رشد 260 درصدی آمار ابتلا به کرونا در ایران

کدخبر: ۴۴۴۸۸۹
اقتصادنیوز: مقایسه آمارهای کرونای سال جاری با موقعیت مشابه در سال 1399 نشان از رشد تمام متغیرهای کرونایی در ایران داشته است. در این میان بیشترین افزایش در آمار ابتلا و کمترین رشد سالانه در متغیر بستری های روزانه به ثبت رسیده است.
رشد 260 درصدی آمار ابتلا به کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای کرونایی در روزهای اخیر پس از ثبت رکوردهای خطرناک در متغیرهای نگران کننده کرونایی در ایران روندی نزولی گرفته و در حال کاهش است. با این حال مقایسه این دسته از آمارها با سال گذشته نشان از رشد حداقل 30 درصدی در این شاخص ها داشته است.

رشد 260 درصدی در بخش ابتلا به کرونا در پاییز 1400

طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزرات بهداشت و در مان در روز 11 مهر ماه سال 1400 تعداد مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در این تاریخ برابر با 12 هزار و 428 نفر بوده که نسبت به روز قبل 23 درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی آمارهای کرونایی در سال گذشته نشان می دهد در یازدهمین روز پاییز 99، ابتلا به کرونا در ایران به صورت میانگین برابر با روزی  3 هزار و 530 نفر بوده که در سال جاری تقریبا 266 درصد بیشتر است.

البته روند این رشد سالانه در آمارابتلا به کرونا نشان می دهد مسیر رشد سالانه نزولی است اما هنوز فراتر از 260 درصد به قرار دارد.

کرونا

رشد سالانه 23.7 درصدی در بستری ها

طبق آمارهای کرونایی در روز جاری از میان مبتلایان روزانه به کرونا در ایران هزار و 667 نفر در بیمارستان ها بستری شدند که نسبت به روزهای قبل سطح پایین‌تری به حساب می آید.

با این وجود مقایسه این آمار با یک سال قبل نشان می‌دهد با وجود آغاز موج دیگری از کرونا در پاییز سال گذشته اما در این موعدتعداد بستری‌های روزانه به طور میانگین برابر با هزار و 563 نفر به ثبت رسیده بود. اگر این رقم را با سطح میانگین فعلی مقایسه کنیم با رشدی 23.7 درصدی در آمار بستری های کرونایی مواجه می شویم.

کرونا

رشد 40 درصدی بیماران بدحال کرونا پاییز

شمار بیماران بدحال کرونا در ایران در روز 11 مهر ماه برابر با 5 هزار و 758 نفر بوده است. روند این متغیر در آمارهای کرونایی ایران پس از فروکش کردن موج پنجم سیری نزولی پیدا کرده هر روز تقریبا 0.5 درصد کاهش پیدا می کند.

با این وجود مقایسه این آمار با سال گذشته نشان می دهد هنوز تعداد بیماران بدحال در ایران تقریبا 40 درصد بیشتر از آمارهای به ثبت رسیده در مهرماه سال قبل است.این کاهش منجر به کاهش میزان مرگ ومیر کرونایی در ایران شده و این متغیر سیاه کرونایی را تنزل داده است.

کرونا

رشد 30 درصدی مرگ ومیر کرونا در پاییز 1400

شمار فوتی های روزانه کرونا در ایران در روز 11 مهر ماه برابر با 229 نفر به ثبت رسید. طبق محاسبات میانگین تعداد فوت‌های روزانه کرونا در این روزها تقریبا 30 درصد بیشتر از این رقم درابتدای پاییز سال گذشته است.

براساس روند رشد سالانه فوتی های کرونا این رقم روندی نزولی پیدا کرده اما هنوز فاصله 30 درصدی با آمار سال گذشته داشته است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید