پیش بینی قیمت دلار در مهرماه

وقت تصمیم گیری در بازار ارز

کدخبر: ۴۴۲۵۵۹
قیمت دلار در شرایطی وارد مهرماه می شود که بسیاری از معامله گران اعتقاد دارند همانند فصل تابستان احیای برجام عنصر اصلی تعیین کننده جهت بازار ارز است. به همین دلیل انتظارات نزولی و صعودی در بازار ارز کماکان برای آینده قیمت دلار مچ اندازی خواهند کرد.
وقت تصمیم گیری در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی شهریور آرامی را پشت سر گذاشت. در بیشتر مواقع قیمت دلار در کانال 27 هزار تومانی زندانی بود و توانی برای تغییرات سنگین از خود نشان نداد. با این حال، برخی فعالان عنوان می کنند که معامله گران پس از عبور از شهریورماه، به مرور ریسک بیشتری برای خرید خواهند کرد. به باور آن ها، آنچه خریداران را در اواخر تابستان دچار رفتار احتیاطی کرد، انتظار برای شکل گیری دور جدید مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها بود.

با این حال، در صورتی که معامله گران احساس کنند، زمینه های این اتفاق در مهرماه نیز فراهم نیست، به مرور بخشی از ریال خود را وارد بازار ارز خواهند کرد. این اتفاق در ماه های ابتدایی تابستان رخ داد.  زمانی که مذاکرات هسته ای متوقف شد، به تدریج قیمت دلار در مسیر افزایش قرار گرفت و حتی در مردادماه نزدیک به 12 درصد افزایش را به ثبت رساند. با این حال، از اوایل شهریورماه، فضای بازار آرام شد و در کانال 27 هزار تومانی آرام گرفت.

در حالی که بخشی از فعالان، از ورود تدریجی خریداران به بازار ارز خبر می دهند، عده ای دیگری باور دارند که جو انتظاری حاکم بر بازار نزولی است و بازارساز کنترل قیمت ها را به دست گرفته است. این گروه عنوان می کنند که در بازار سهام، خریدار زیادی وجود ندارد و معامله گران این بازار به استقبال برجام رفته اند. هم چنین در بازار سکه نیز افزایش معناداری در شهریورماه رخ نداد. به این ترتیب، این دسته از فعالان اعتقاد دارند که قیمت دلار نیز به تدریج راه سایر بازارها را در پیش خواهد گرفت.

به نظر می رسد که حداقل بیشتر معامله گران اعتقاد داشته باشند که وضعیت شهریوری در ابتدای پاییز دنبال نخواهد شد. صحبت های معامله گران البته نشان می دهد که حداقل در اولین روز مهرماه،  احتمال کمی وجود دارد که دلار به بالای مقاومت 27 هزار و 800 تومانی برود، با این حال انتظار نزول این ارز به زیر محدوده 27 هزار و 200 تومان نیز دشوار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید