گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

پیش‌بینی سرنوشت طلا در دوره پساکرونا!

کدخبر: ۴۴۱۹۲۶
اقتصادنیوز: بسته‌های حمایتی دوران پاندمی، تورم ناشی از اعطای این بسته‌ها و عدم اطینان ناشی از بیماری کرونا مهم‌ترین محرک قیمت طلا در ماه‌های اخیر بودند، حال آیا با گذار از پاندمی موضع طلا تضعیف می‌شود؟
پیش‌بینی سرنوشت طلا در دوره پساکرونا!

به گزارش اقتصادنیوز در روزهای پایانی هفته گذشته گزارش امیدوارکننده‌ای از شاخص خرده‌فروشی در آمریکا منتشر شد. انتشار این گزارش موجب شد، موضع فدرال رزرو برای اعمال سیاست‌های انقباضی تقویت شود. قیمت فلزگرانبها که معمولا به سیاست‌های انقباضی واکنش منفی نشان می‌دهد، یک افت ناگهانی را به ثبت رساند و در پایان معاملات روز جمعه روی 1754 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز 1747 دلار بود. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات مسیر صعودی را دنبال می‌کرد و در ساعت 14 و 3 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1757 دلار قرار داشت.

آیا قیمت طلا با گذار از پاندمی افت می‌کند؟

اعطای بسته‌های حمایتی در دوران پاندمی، تورمی که به دنبال آن آمد و نااطمینانی ناشی از فراگیری بیماری کرونا مهم‌ترین محرک‌های صعودی قیمت طلا طی ماه‌های اخیر بوده‌اند. بانک مرکزی آمریکا در حال برنامه‌ریزی کردن و اتخاذ سیاست‌های انقباضی مانند کاهش خرید دارایی و افزایش نرخ بهره است، از طرفی حجم بسته‌های محرک رفته رفته کاهش خواهد یافت و با گذشت زمان بیماری کرونا نیز کنترل می‌شود. از این دیدگاه فلز گرانبها بعد از پاندمی دوران سختی پیش رو دارد، در این شرایط کسانی که به آینده طلا امیدوارند می‌گویند، مسئله تورم بسیار جدی است، اظهارات مقامات فدرال در مورد گذرا بودن تورم غیر واقعی است و احتمالا فدرال رزرو به راحتی نمی‌تواند تورم را کنترل کند. آن‌ها می‌گوند اقدام تاثیرگذار برای کنترل تورم کنونی، ضربه سنگینی به بازار سهام وارد خواهد کرد و اقتصاد آمریکا تحمل این فشار را ندارد.

کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین در ساعت 14 و 8 دقیقه عصر به وقت ایران روی 44 هزار و 963 دلار قرار داشت. تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود و سرمایه آن روی 850 میلیارد دلار بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین نیز در 24 ساعت گذشته حدود 8 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین طلا

قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته کاهش یافت و روی 3 هزار و 150 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار اتریوم به 373 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن حدود 10 درصد اختلاف داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید