گزارش نیمروزی بازار طلا، دلار و سکه؛

دامنه محدود نوسان سکه /قیمت دلار بی ثبات شد

کدخبر: ۴۴۱۸۹۵
دامنه نوسان قیمت دلار و سکه صبح امروز محدود بود. عدم اطمینان نسبت به آینده مذاکرات و روند میان‌مدت قیمت دلار نوسان‌گیران را به سودگیری در دامنه‌ای محدود سوق داده و قیمت دلار را بی‌ثبات کرده است.
دامنه محدود نوسان سکه /قیمت دلار بی ثبات شد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی 27 هزار و 340 تومان قرار داشت، در ابتدای معاملات امروز قدری رشد کرد و روی 27 هزار و 400 تومان قرار گرفت.

دامنه نوسان قیمت دلار در اولین ساعات معاملات امروز محدود بود. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 380 تومان ایستاد.

قیمت دلار بی‌ثبات شده است

برخی تحلیل‌گران معتقدند که با توجه به عدم اطمینانی که نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای به وجود آمده است، بخش قابل‌توجهی از معامله‌گران سعی می‌کنند در دامنه‌ای محدود نوسان‌گیری و کسب سود کنند، همین مسئله نیز باعث شده است قیمت دلار در این روزها بی‌ثبات شود.

از نظر تکنیکال نیز گفته می‌شود، اگر قیمت دلار نتواند بالای 27 هزار و 500 تومان تثبیت شود، افت بیشتر قیمت محتمل است و خریداران جدی در صورتی وارد بازار می‌شوند که قیمت دلار از مرز 27 هزار و 800 تومان عبور کند.

حباب قیمتی دلار منفی است

قیمت درهم در شروع معاملات امروز 7 هزار و 485 تومان بود. تحلیل‌گران معتقد بودند، اگر قیمت درهم بالای 7 هزار و 500 تومان قرار گیرد، تقاضا برای خرید در بازار دلار تقویت می‌شود اما صبح امروز این اتفاق نیفتاد.

قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز 7 هزار و 470 تومان بود. با ضرب کردن این عدد در نرخ تبدیل درهم (3.673) عدد 27 هزار و 437 تومان بدست می‌آمد که از نرخ انتهایی دلار بازار آزاد قدری بیشتر بود. در این روزها حباب قیمتی دلار بازار آزاد با مقیاس درهم به راحتی تغییر علامت می‌دهد. این مسئله نیز می‌تواند تاییدکننده بی‌ثباتی قیمت دلار باشد.

دامنه نوسان قیمت سکه محدود بود

قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته افت کرد و در حوالی 1754 دلار قرار گرفت. امروز اولین روز کاری هفته برای طلای جهانی بود. قیمت طلا در ساعت 12 و 42 دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی 1753 دلار قرار داشت و رشد معناداری به سمت بالا ثبت نکرده بود. تغییرات قیمت دلار آمریکا نیز نسبت به عصر روز گذشته محدود بود. در نتیجه قیمت سکه کار خود را با تغییراتی جزئی نسبت به قیمت عصر روز گذشته شروع کرد.

قیمت سکه در ابتدای معاملات امروز 11 میلیون و 730 هزار تومان بود و با احتساب قیمت 27 هزار و 370 تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه 3.84 درصد بدست می‌آمد. صبح امروز دامنه نوسان در بازار سکه نیز محدود بود و قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و720 هزار تومان قرار گرفت.

بازار ارز

برای جمع‌بندی می‌توان دامنه نوسان قیمت دلار و سکه در شروع معاملات امروز محدود بود. حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم امروز منفی بود. تعداد زیادی از معامله‌گران دلار به نوسان‌گیری در دامنه‌ای محدود روی آورده‌‍اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید