واکسیناسیون افراد بالای18 سال در تهران

انوشیروان محسنی بند پی در پایان جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (جمعه) به صورت فوق العاده برگزار شد گفت: ظرف دو هفته اخیر این آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد که می توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم که میزان واکسیناسیون و مراکز  تجمیعی را افزایش دهیم. نهایتا در ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه ای در هفت بند به همه دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد که براساس آن مراکز تجمیعی و تیم های واکسیناتور افزایش یابند و مراکز نیز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد. در جلسه امروز از همه فرمانداری ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد. همه شهرستان ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام می‌ دهند.

استاندار تهران گفت: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف، دز اول واکسن را دریافت می کنند.

به گفته وی، روز گذشته ۲۵۵ هزار دز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دز اول و دوم به موازات هم انجام می شود.

بندپی تاکید کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود. همچنین شرکت هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان واکسن تزریق کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.